gebruik USB geeft uitval PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Zodra ik ook maar iets in een USB-poort steek (printer, telefoon, stick, MP3-speler) weigert mijn PC verder alle dienst. Hij staat nog wel aan, maar het scherm is zwart en de HD geeft geen activiteit meer. Na opnieuw opstarten de melding dat "niet toewijsbaar geheugen" zou zijn benaderd. Poorten voorzijde of achterzijde maakt niet uit, geeft hetzelfde probleem.

Heb dit probleem eerst ergens anders al gemeld, dacht dat het de printer was, maar niet dus.

Zou het verwijderen en opnieuw installeren van de USB-drivers (als deze al bestaan :p) kunnen helpen of ligt het iets gecompliceerder?

Hellup

Weer even naar voren halen.........
Niemand enig idee? :(

Begin met het installeren van de meest recente chipset-drivers voor je moederbord.Welk moederbord of systeem heb je?

Mainboard : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL K8M800-8237
Chipset : VIA K8M800 (VT8380)

USB-info:

Device Information :
Device : VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (All VIA Chipsets)
Version : 1.0
Interface : UHCI
Frequency : 48 MHz

Device Information :

Device Information :

Device Information :

Device Information :
Device : VT6202/12 USB 2.0 Enhanced Host Controller
Version : 2.0
Interface : EHCI

(met dank aan PC Wizard 2008)

Een pakje drivers: http://www.viaarena.com/Driver/via_hyperionpro_v518a.zip
VIA K8 chipsets: K8T800, K8T800Pro, K8M800, K8M890, K8N800, K8N890, K8T890, K8T890Pro, K8T900
Windows Server 2003 x64, Windows XP 64-Bit, Windows ME, Windows 98SE, Windows 98, Windows XP, Windows 2000, Windows NT, Windows Vista 32-Bit, Windows Vista 64-Bit

Installeer die eens.
Heb je Service Pack 2 aan boord? (aannemende dat je XP hebt?)
Staat er uitroep- en/of vraagtekens in apparaatbeheer?

Laatst bewerkt:
Kan ik deze drivers ongestraft installeren? of moet ik eerst een herstelpunt aanmaken?
Want dat laatste werkt bij mij ook niet echt lekker (kon laatste herstelpunt niet terugzetten)

Verder: SP3 aan boord; geen rare tekens in apparaatbeheer.

Vaak wordt er automatisch een herstelpunt gemaakt, maar voor de zekerheid kun je het altijd even handmatig doen. Die drivers kun je verder ongestraft installeren. Sluit zoveel mogelijk openstaande programma's af voor je aan de installatie van de drivers begint. Als de computer na installatie niet automatisch opnieuw opgestart wordt, moet je dit zelf even doen. Succes. :)

Installatie van de drivers heeft niets uitgehaald......
wat me wel opvalt is dat als ik wat oudere hardware (HP-printertje van 6 jaar oud en een navigatiesysteem van 3 jaar oud) via een USB-poort aansluit deze WEL werken....:shocked:

Ben er nog steeds mee bezig........
Kan het kwaad om bij apparaatbeheer alle USB-controllers te verwijderen?
Worden deze dan bij opstarten opnieuw aangemaakt en ben ik dan mogelijk van genoemde problemen af?
Wordt in dat geval om de XP-CDrom gevraagd? Ik heb namelijk een Packard Bell die een soort installatie Cdrom heeft waar ook allerlei andere zaken (Norton trail, Nero etc.) mee wordt geinstalleerd.

Ben er klaar mee

Ik heb inmiddels maar mijn XP opnieuw geïnstalleerd en toen waren de problemen opgelost....
Moest alleen weer alle Norton- en nero rotzooi verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan