gebruik van de Ctrl toets bij een VBA macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert2011

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Berichten
26
Hallo,

Ik heb bij Excel onderaan in het tabje bij *programmacode weergeven* het volgende mini macro-tje geplaatst.
Met deze macro kan ik naar een ander tabblad springen door op een cel te gaan staan (activeren) waarin een naam van het tabblad staat.
E.e.a. werkt perfect, maar soms iets te goed. Ik zou graag een extra regel willen hebben zodat deze macro alleen werkt als ik op dat moment de Ctrl toets ingedrukt houd.
Nu spring ik altijd naar het tabblad, ook als ik per ongeluk op de cel ga staan of de inhoud van de cel wil aanpassen.

Groet en bvd, Bert

De macro:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
waarde = ActiveCell.Value
If waarde > 999999999999999# Then '(*)
Sheets(waarde).Select
End If
End Sub

'*) macro sprong ook indien in de cel een kleine waarde staat, het nummer van het
' tabblad, bijvoorbeeld "3": de macro springt naar het 3e tabblad)
 
Helaas, bovenstaand voorbeeld gaat mijn kennis over VBA (ver) te boven. :( Is er iemand die een paar regeltjes kan schrijven die ik zo in mijn mini macro-tje kan plakken?
 
Ik had al zo een vermoeden. ;)
Dit los je niet op met enkele regeltjes hoor. Daarom heb ik het even in een vb gegeoten. Kopieër de standaardmodule naar jouw bestand en klaar is kees.
 

Bijlagen

  • Ctrl_Key.xls
    31,5 KB · Weergaven: 39
Gelukt! Naast het mini macro-tje in jouw voorbeeld moest ik inderdaad ook module1 (met een heleboel regels, pff, had ik nooit zelf gekund) overzetten naar mijn bestand. Warme Bakker, mijn dank is groot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan