Gebruik van een platenspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tatlires

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Hoi allemaal. Ik heb een tijdje geleden een platenspeler gekregen en nu heb ik ook de eerste (45-toeren) platen. Maar ik heb nog nooit eerder een platenspeler gehad of ook maar gebruikt en de handleiding is zo onduidelijk als wat. Ik krijg er namelijk geen geluid uit. Ik zal vertellen wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan:

De platenspeler aangesloten op mijn stereoinstallatie (als versterker) met RCA aansluiting. Op de platenspeler heb ik de schakelaar op Phono gezet. Het probleem alleen is dat op mijn stereo installatie bij de poorten van de RCA aansluiting geen Phono maar AUX staat. Zou dat de reden zijn dat er geen geluid komt? Verder staat in de handleiding ook dat je bij singles de 45-toeren adapter moet gebruiken. Verder staat helemaal niet hoe of wat. Die adapter is een (op het eerste gezicht) nutteloos stuk plastic en ik weet niet wat ik er mee aanmoet, dus zet ik die maar op de spelende plaat, met de as in het gaatje dus. Weet iemand wat ik hier fout doe? En wat is het nut van die adapter en gebruik ik hem wel goed?

Alvast bedankt en ik hoop dat deze topic niet al bestaat anders mijn excuses daarvoor!

Wat die adapter betreft, die gebruik je wel goed.Hij is voor 45 toeren singles bedoeld die een grote "gat" in het midden hebben.Bij LP's heb je dat niet.

Ik geloof dat de fout bij jouw versterker ligt.Als je Phono op je platenspeler heb staan en op de AUX input van je versterker hebt aangesloten zou hij het toch moeten doen.

Kontroleer FF of je AUX op je versterker wel hebt ingeschakelt.

Ja, de auxknop is op de voorkant van mijn installatie, je kan namelijk kiezen tussen Tape, CD en AUX en dan druk ik dus op AUX..:confused:

Kan je specs van je platenspeler ff posten. Merk ... Model ..etc. Kunnen we ook uitzoeken hoe die te werk gaat.

Het is een Akai ATT01U.

Maar ik heb nieuws:

Het was heel dom van mij, ik was namelijk al die tijd vergeten het dopje van die naald te halen dus daarom kwam er eigenlijk geen geluid:o. Maar toen ik het dopje weg wilde halen, haalde ik perongeluk het hele kopje (met naald dus) weg. Dus toen ik het kopje later (zonder dop) terugzette, kwam er wel geluid. Maar het kwam alleen uit de speler zelf. Dus niet uit de boxen van mijn stereoinstallatie. En het geluid was heeeeel zacht. Daarna kwam ik er achter dat ik het kopje niet helemaal goed op zijn plaats had teruggezet. Nadat ik dat ook goed had gezet, hoopte ik dat het geluid nu wat harder zou zijn, maar nou is hij nóg zwakker:(

Hey, nou heb ik wat aan mijn installatie gefriemeld (vraag me niet wat, want ik weet het zelf ook niet :D) en nou komt er wel geluid uit de boxen. De functie op mijn installatie staat natuurlijk op AUX. Maar nou ben ik er nóg niet. Het geluid is nu wel harder dan eerst maar nog lang niet hard genoeg. Ik heb het geluid op maximum gezet en nog is het even hoog als bij heel laag. En het ligt niet aan de installatie want CD's speelt het wel gewoon hard af. Weten jullie wat er nu aan de hand is?

Dit is toch een USB platenspeler?
Als je de Phono uitgang gebruikt moet die ook op een Phono ingang van de versterker, en niet op een AUX ingang. Het Phono-signaal is veel te zwak en moet eerst worden voorversterkt.

Ja hier ben ik zojuist ook achtergekomen. Op de speler heb je een schakelaar van Phono naar Line. Ik had het op Phono gezet omdat de handleiding dat zo zegt maar zij bedoelen natuurlijk dat het in een Phono poort moet. Maar nu ik het op Line heb gezet doet ie het gewoon.

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan