Goedenavond allen,
Ik heb een goed werkende code die ik graag iets verder wil uitbreiden. Ik kan wel de puzzelstukjes vinden maar krijg het nog niet in elkaar. Onderstaande code hangt aan een knop en kopieert een specifieke celinhoud naar een ander Excel bestand waar vervolgens een zoekactie mee wordt uitgevoerd. Probleem is dat deze niet dynamisch is. Als het bestandsnaam wordt gewijzigd zal deze niet meer functioneren. Wat ik voor ogen heb:
Bij eerste keer gebruik van de knop Filedialog openen om het Excel bestand te selecteren en deze te opslaan in een variabel
Bij overige keren dat de knop gebruikt wordt toetsen of het bestand reeds open is
Als deze open is; bestand activeren/maximaliseren
Als deze niet open is; Filedialog openen
Alvast bedankt voor de moeite
Ik heb een goed werkende code die ik graag iets verder wil uitbreiden. Ik kan wel de puzzelstukjes vinden maar krijg het nog niet in elkaar. Onderstaande code hangt aan een knop en kopieert een specifieke celinhoud naar een ander Excel bestand waar vervolgens een zoekactie mee wordt uitgevoerd. Probleem is dat deze niet dynamisch is. Als het bestandsnaam wordt gewijzigd zal deze niet meer functioneren. Wat ik voor ogen heb:
Bij eerste keer gebruik van de knop Filedialog openen om het Excel bestand te selecteren en deze te opslaan in een variabel
Bij overige keren dat de knop gebruikt wordt toetsen of het bestand reeds open is
Als deze open is; bestand activeren/maximaliseren
Als deze niet open is; Filedialog openen
Alvast bedankt voor de moeite
Code:
Sub Zoeken_database()
Dim lRow As Long
Dim lRsp As Long
On Error Resume Next
If Not Application.Intersect(ActiveCell, Range("A8:BX2500")) Is Nothing Then
Dim zoekopdracht
Set zoekopdracht = Range("BA" & (ActiveCell.Row))
lRsp = MsgBox(zoekopdracht & "opzoeken in database?", _
vbQuestion + vbYesNo)
If lRsp <> vbYes Then Exit Sub
ChDir "C:\Users\*******\Desktop"
Workbooks.Open filename:="C:\Users\*****\Desktop\database.xlsm"
Selection.Copy
Windows("database.xlsm").Activate
zoekopdracht.Copy
Range("R4").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Windows("database.xlsm").Activate
Windows("database.xlsm").WindowState = xlMaximized