• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik van filter. Of zijn er betere oplossingen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas4

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2023
Ik wil op internet een spreadsheet plaatsen met een overzicht waarin bezoekers kunnen zien of een bepaald item met een bepaalde specificatie is te vinden in een provincie, gemeente of plaats. Ik dacht hierbij gebruik te maken van een filter, maar moet ik dan echt in de kolom Provincie de naam van de provincie op elke regel vermelden (misschien na verloop van tijd wel honderden keren)? En in de kolom Gemeente ook telkens de naam van de gemeente, enz.? Ik weet dat het automatisch kan met aanvullen/ doorvoeren, maar de sheet gaat er zo wel erg vol uitzien… Of zijn er betere oplossingen?
Zie voorbeeld/bijlage.
De bedoeling is dat er geleidelijk steeds meer specificaties, items, plaatsen, gemeenten, provincies worden toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja dit is de beste optie: een database opzetten.

Je kan dan misschien een tweede werkblad maken voor het opzoeken uit die database. Dan zie je de database zelf niet...

AlexCEL, bedankt. Als het niet te veel moeite is, kun je misschien laten zien hoe het tweede werkblad er dan uit kan zien?

Gebruik je Excel 365?

Nee, de offline versie van Excel. Wel google spreadsheets.

Dan wordt het iets ingewikkelder. Zie bijlage voor een optie. Hier worden bij een plaatsnaam alle mogelijke overeenkomst gezocht.

Let op dit betreft matrixfuncties, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen in eerdere Excelversies dan 365.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan