Gebruik van formulier om tabel in te vullen door meerdere gebruikers tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

PG1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Voor ons bedrijf heb ik de taak op mij genomen om een database te ontwikkelen om de uren en kosten van de medewerkers per klant te kunnen bijhouden.
Ik heb hier nu iets voor in elkaar gestoken, maar ik heb nog 1 probleem.

Wanneer ik er alleen in werk, werkt alles zoals het hoort.
Echter is het de bedoeling om met meerdere mensen tegelijk een formulier te gebruiken, waarmee de tabel wordt aangevuld die alle benodigde gegevens aanvult.
Het lukt om deze met verschillende mensen te openen, maar wanneer de gegevens met het formulier worden ingegeven, loopt het fout.

Ik vermoed dat dit ligt aan het feit dat het formulier een enkelvoudig formulier betreft, met 2 subformulieren. Op het enkelvoudige formulier staan de datum en de persoon waarvoor de gegevens dienen aangepast te worden, in het subformulier (uren of kosten) staan de detailgegevens opgenomen. Hier zijn de kolommen datum en persoon verbonden aan de gegevens in het hoofdformulier, en verborgen. Het is dus de bedoeling dat er eerst een selectie wordt gemaakt op datum en persoon, en vervolgens de details per dag worden aangevuld (zonder persoon en datum steeds opnieuw in te moeten geven).
Bij tegelijk invoeren door meerdere personen, wijzigt of verspringt in het formulier steeds de datum en persoon naar de waardes die door de laatste persoon zijn ingegeven.
Indien iemand anders dan in het subformulier bezig is, worden deze gegevens ook gewijzigd.

Is hier een oplossing voor?

Ik wou de database opladen hier, maar ze is gecomprimeerd iets te groot.

Alvast bedankt!

Ik vermoed dat dit ligt aan het feit dat het formulier een enkelvoudig formulier betreft, met 2 subformulieren.
Dat heeft er vermoedelijk niets mee te maken. De database instellingen daarentegen des te meer. Ik vermoed dat de db niet goed staat ingesteld: sowieso moet de database op <Gedeeld> staan en niet op <Exclusief>. Daarnaast moet je de optie Standaardvergrendeling op <Bewerkte record> zetten; ik vermoed dat die nu op <Alle records> staat, want dat levert het door jou beschreven effect op.

Ik heb het gecontroleerd, maar de database staat wel degelijk op gedeeld. De standaardvergrendeling staat ook op bewerkt record.
In de eigenschappen van het betreffende formulier heb ik hiervoor de 3 mogelijkheden getest. Vergrendeling van alle records maakt dat het formulier gewoon niet kan geopend worden door 2 gebruikers tegelijk.

Ik zou in ieder geval met een Frontend-Backend werken waarbij elke gebruiker zijn eigen Frontend heeft en iedereen dezelfde backend gebruikt. Dat voorkomt aan de formulierkant zo'n beetje de meeste problemen. Maar dat lees ik niet uit je vraag, dus dat is dan mijn volgende vraag :).

Heb ik spijtig genoeg geprobeerd, maar geeft hetzelfde probleem

Dan ligt het denk ik niet aan je database, maar misschien aan de rechten op de gedeelde map waar e.e.a. in staat. De db posten heeft niet zoveel zin overigens, omdat ik hem toch alleen stand-alone kan gebruiken. Maar je kunt nog eens proberen of je het probleem ook hebt met eenvoudige (enkelvoudige) formulieren zonder subformulieren. Die dan gelijktijdig gebruikt worden uiteraard. Maar ik vind het wel vreemd dat een formulier in een frontend (met één gebruiker per frontend neem ik aan) het probleem ook heeft.

Op de een of andere manier is het toch in orde gekomen (denk ik).

De map op de server stond al niet gedeeld, en op alleen lezen.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan