gebruik van Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Hallo,

Ik gebruik xp home en mijn schijf is in twee gedeelte C-schijf en F-schijf.
Op de F schijf staat o.a. de ghost van mijn pc.

Mijn c schijf is besmet met een virus en na gevraagd te hebben op nucia.nl heb ik het advies gekregen om deze opnieuw te installeren omdat er teveel door elkaar staat en teveel "vuile" bestanden op staan.

Het is voor mij de eerste keer dat ik ghost ga gebruiken en ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen.

Is er iemand die dit stap voor stap kan en wilt uitleggen of weet iemand een plak waar ik de uitleg kan vinden ?

alvast bedankt Nicole

Ja de ghost is zeker weten schoon. :)

Moet ik mijn c schijf dan eerst formateren om de beschadigde bestanden eraf te gooien ?
en zo ja hoe doe ik dit ? :rolleyes:

neen hoeft niet ghost overschrijft uwe c dan

Welke versie van ghost gaat het en heb je ook de opstart cd erbij.

Nee, heb geen opstartcd erbij.

de ghostfile bevat mijn pc zoals hij was toen hij de vorige keer opnieuw ginstalleerd is.

het gaat om norton ghost explorer

op mijn f schijk staan 2 icoontjes te weten
1) ghost image file
2) ghost spanned image file

Wat gebeurd er als ghost opstart op schijf C, bij mij geeft deze gelijk de versie nr: aan en ghost moet wel geinstalleerd zijn.

Ik weet niet hoe oud je die back-up is maar wat je erna opgezet is heeft, ben je allemaal kwijt of dan zou je het nou veilig moeten zetten.
Ik denk dat je terug moet gaan die je back-up er op gezet heeft.

Als je restöre of backup terug zet, zorg dat email, bestanden , muziek, mapen en films beveilig op schijf F.

het gaat om norton ghost explorer
Dit is een verkenner om in de image te kijken,je zult ook een "ghost,exe" ergens moeten hebben om het programma op te starten.

1.Heb je die "exe"en zoja,waar staat die dan.

2.Verder eerst een backup maken van,Mijn Documenten,Mail,Address Book en de Favorieten,naar de F partitie.

3.Wat is het bestandssysteem,NTFS of FAT32.

4.Beschik je over een diskettestation.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan