Beste excellers,
Onderstaande code werkt zoals verwacht;
- Indien in Cel $E$8 het woord "Ja" is ingevoerd wordt het bereik J8:U8 geblokkeerd en kan niets worden ingevoerd.
- Indien in Cel $E$8 alles behalve het woord "Ja" wordt ingevoerd wordt het bereik J8:U8 niet geblokkeerd en is dit bereik vrij voor invoer.
M.a.w., in Cel $E$8 wordt gecontroleerd op de aanwezigheid van het woord "Ja".
Nu is het zo dat dit niet enkel dient te geschiedden in Cel $E$8 maar in het bereik $E$8:$E$40 waarbij het bijbehorende bereik al dan niet dient te worden geblokkeerd.
M.a.w. indien Cel $E$9 het woord "Ja" bevat dient het bereik J9:U9 te worden geblokkeerd, etc. etc.
Ik weet dat dit met de Intersect methode zou moete kunnen, maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar.
Is er iemand die hiermee bekend is en een helpende hand zou willen uitsteken?
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$E$8" Then
Worksheets("Maandag").Unprotect Password:="ABCD"
If Target.Value = "Ja" Then
Range("J8:U8").Locked = True
Else
Range("J8:U8").Locked = False
End If
Worksheets("Maandag").Protect Password:="ABCD"
End If
End Sub
Onderstaande code werkt zoals verwacht;
- Indien in Cel $E$8 het woord "Ja" is ingevoerd wordt het bereik J8:U8 geblokkeerd en kan niets worden ingevoerd.
- Indien in Cel $E$8 alles behalve het woord "Ja" wordt ingevoerd wordt het bereik J8:U8 niet geblokkeerd en is dit bereik vrij voor invoer.
M.a.w., in Cel $E$8 wordt gecontroleerd op de aanwezigheid van het woord "Ja".
Nu is het zo dat dit niet enkel dient te geschiedden in Cel $E$8 maar in het bereik $E$8:$E$40 waarbij het bijbehorende bereik al dan niet dient te worden geblokkeerd.
M.a.w. indien Cel $E$9 het woord "Ja" bevat dient het bereik J9:U9 te worden geblokkeerd, etc. etc.
Ik weet dat dit met de Intersect methode zou moete kunnen, maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar.
Is er iemand die hiermee bekend is en een helpende hand zou willen uitsteken?
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$E$8" Then
Worksheets("Maandag").Unprotect Password:="ABCD"
If Target.Value = "Ja" Then
Range("J8:U8").Locked = True
Else
Range("J8:U8").Locked = False
End If
Worksheets("Maandag").Protect Password:="ABCD"
End If
End Sub