gebruik van naam in Vert.Zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter arien
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arien

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
hallo,

ik was een fervente excel gebruiker, maar helemaal klaar met microsoft office. Ben nu een verse gebruiker van open office geworden en bevalt tot op heden prima.

waar ik niet uitkom is het gebruiken van een naam in een vert.zoeken formule.

ik gebruik voor een aan te maken order, de gegevens uit een werkblad dat 'produkt' heet. werkblad 'produkt' heeft ook weer een tabblad genaamd 'produkt'. Voor de matrix heb ik in dit tabblad een bereik de naam 'productcode' gegeven.

Bij de volgende formule krijg ik iedere keer foutmelding 504 te zien. heb al veel uitgeprobeerd, maar kom er niet uit.

=VERT.ZOEKEN(A25;"'file:///c:/users/wijnimport italia/documents/wijnimport italia/algemeen/produkt.xls'#$produkt.productcode";3)

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Dank alvast voor je reactie.

Verticaal zoeken - parameters

OOo Help zei:
504
Parameterlijst fout
Een functieparameter is van een ongeldig type, bijv. tekst in plaats van getal, of bereikverwijzing in plaats van een celverwijzing

en

OOo Help zei:
Syntaxis
=VERT.ZOEKEN (Zoekcriteria; Matrix; Index; Sorteervolgorde)
Zoekcriterium is de waarde waarnaar moet worden gezocht in de eerste kolom van de matrix.
Matrix is de verwijzing, die tenminste twee kolommen moet bevatten.
Index is het getal van de kolom in de matrix dat de waarde bevat die moet worden teruggegeven. De eerste kolom heeft het getal 1.
Sorteervolgorde is een optionele parameter die aangeeft of de eerste kolom in de matrix is gesorteerd in oplopende volgorde. Voer de Booleaanse waarde ONWAAR of nul in als de eerste kolom niet is gesorteerd in oplopende volgorde. Gesorteerde kolommen kunnen veel sneller worden doorzocht en de functie geeft altijd een waarde terug, zelfs als de zoekwaarde niet exact overeenkomt, indien die tussen de hoogste en laagste waarde van de gesorteerde lijst ligt. In ongesorteerde lijsten moet de zoekwaarde exact overeenkomen. In andere gevallen zal de functie dit bericht teruggeven: Fout: Waarde niet beschikbaar.

Het zou dus kunnen dat het toevoegen van de 4e parameter het probleem oplost. Gebruik dus eens WAAR of ONWAAR als laatste parameter.

Code:
=VERT.ZOEKEN(A25;"'file:///c:/users/wijnimport italia/documents/wijnimport italia/algemeen/produkt.xls'#$produkt.productcode";3;"onwaar")

dank voor je bericht. Ik heb het geprobeerd, maar krijg nu #WAARDE!
te zien. Ik worstel nog even verder.

Suggesties blijven uiteraard welkom...

Vraagjes

Arien,

als je nu #waarde krijgt, betekent dat in iedergeval dat de formule compleet is.

Maar ik heb nog twee vraagjes:
is het bestand waar je in zoekt open?
zo neen, probeer het eens met een geopend bestand
en is dat inderdaad een Excel-bestand (getuige de extensie .xls)?

dank wederom!

ik heb er op gelet dat het 'bronbestand' nu ook openstaat. helaas zonder resultaat. ook nog gecontroleerd dat het naamgebied klopt. het is overigens een excelbestand.

ik behelp me nu door van het matrixgebied een absoluut bereik te maken. dat werkt prima, maar zodra ik dus het bereik vervang door de naam wil het niet meer...

maar ik geef de 'strijd' nog niet op!

Mijn antwoord komt eigenlijk uit frustratie omdat het me ook niet lukt :confused:,
maar zou het niet beter zijn om in het nieuwe bestand de cel
file:///c:/users/wijnimport italia/documents/wijnimport italia/algemeen/produkt.xls'#$produkt.$A$3
opnieuw toe te wijzen aan de naam 'productcode'?

Laatst bewerkt:
dank voor de suggestie, maar zoiets had ik al uitgeprobeerd: de naam productcode is toebedeeld aan een vrij groot gebied. ik heb deze naam al eens verwijderd en opnieuw toegewezen.

ik heb ook gecontroleerd dat de te vinden cel in het naamgebied een waarde bevat en ook dat is het geval. het werken met namen in een hetzelfde tabblad gaat overigens wel prima. het blijft vooralsnog niet te begrijpen.

ergens zal het zoals zo vaak weer in een klein detail zitten, maar waar:rolleyes:

Arien,

zou je het betreffende bestand al bijlage kunnen posten?
Uiteraard ontdaan van evt "gevoelige" informatie

beste Haije,

Fijn dat je er nog even naar wilt kijken.

Helaas kan ik geen bestanden uploaden binnen dit forum die groter zijn dan 100 kb.
Ik had het andere bestand al verkleind maar kom niet aan deze grootte
Is er een ander mailadres dat ik kan gebruiken hiervoor?

Ariën

Bijlagen

Ariën,

en als je het bestand zipt, is het dan ook nog te groot?

(Zo ja, stuur het dan maar naar ha1j3 apestaartje hotmail punt com)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan