bowlingman
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 okt 2007
Hallo,
Ik ben met mijn Userform al aardig opgeschoten, met de beste hulp die je hier kan vinden en het beetje kennis dat ik zelf heb (ook het meeste hier geleerd).
Nu wordt alles wat op het frm wordt ingebracht netjes weggeschreven met de volgende code
Zoals jullie kunnen zien wordt er weggeschreven tot in kolom "M" van de sheet "Leden".
Nu heb ik op het frm nog twee OptionButtons geplaatst namelijk "OptionButtonMan" en "OptionButtonVrouw"
Hoe kan ik nu bovenstaande code nog aanpassen zodat één van beide OptionButtons is geselecteerd er respectievelijk in Kolom "N" een M voor Man of een V voor Vrouw komt te staan.
Heb al het een ander geprobeerd, maar niets lukt mij.
Grtjs.
Armand
Ik ben met mijn Userform al aardig opgeschoten, met de beste hulp die je hier kan vinden en het beetje kennis dat ik zelf heb (ook het meeste hier geleerd).
Nu wordt alles wat op het frm wordt ingebracht netjes weggeschreven met de volgende code
Code:
Private Sub cboLedenWegschrijven_Click()
Dim c As Range, i As Long, ctrl As Control
Application.ScreenUpdating = False
Set c = Sheets("Leden").Columns(1).Find(cboiD.Value, , xlValues, xlWhole)
For i = 1 To 11
c.Offset(, i) = Me("txtLeden" & i).Text
c.Offset(0, 12) = Me("cboTeams").Text
Next
For Each ctrl In Me.Controls
If TypeOf ctrl Is MSForms.TextBox Then
ctrl.Text = vbNullString
End If
If TypeOf ctrl Is MSForms.ComboBox Then
ctrl.Text = vbNullString
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Nu heb ik op het frm nog twee OptionButtons geplaatst namelijk "OptionButtonMan" en "OptionButtonVrouw"
Hoe kan ik nu bovenstaande code nog aanpassen zodat één van beide OptionButtons is geselecteerd er respectievelijk in Kolom "N" een M voor Man of een V voor Vrouw komt te staan.
Heb al het een ander geprobeerd, maar niets lukt mij.
Grtjs.
Armand