Hoi ,
Heb een form gemaakt en door een druk op een knop laat ik een ander form openen.
Onderstaande code wordt gebruikt bij het openen van mijn form aks ik op de knop druk
Dit werkt zonder probleem.
Nu had ik het gedacht wat als ik een subform maak een deze 2de form dus in een subform zet .
Door dit te doen werkt deze code jammer genoeg niet meer .
heb de code ook al verplaatst naar de drukknop op de eerste form maar dit werkt ook niet , krijg dan de verkeerde waarde .
Bedoeling is dus dat hij gaat kijken of er in mijn Query een werknemersId overeenkomt en als er geen is dat ik een msg krijg dat er geen geschiedenis is voor deze persoon
Hoe kan ik dit oplossen ?
Heb een form gemaakt en door een druk op een knop laat ik een ander form openen.
Onderstaande code wordt gebruikt bij het openen van mijn form aks ik op de knop druk
Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
Dim tempdb As Database
Dim temprs As Recordset
Set tempdb = DBEngine(0)(0)
Set temprs = Me.RecordsetClone
If temprs.RecordCount = 0 Then
MsgBox "Er is geen voorgeschiedenis voor Werknemer " & _
Forms("ZoekenPersoneel")!Achternaam & _
" gevonden."
cmdExit_Click
End If
End Sub
Dit werkt zonder probleem.
Nu had ik het gedacht wat als ik een subform maak een deze 2de form dus in een subform zet .
Door dit te doen werkt deze code jammer genoeg niet meer .
heb de code ook al verplaatst naar de drukknop op de eerste form maar dit werkt ook niet , krijg dan de verkeerde waarde .
Bedoeling is dus dat hij gaat kijken of er in mijn Query een werknemersId overeenkomt en als er geen is dat ik een msg krijg dat er geen geschiedenis is voor deze persoon
Hoe kan ik dit oplossen ?
Bijlagen
Laatst bewerkt: