Gebruik van Requery in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor2011

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Berichten
25
Hoi!

Ik heb op basis van een tabel een formulier gemaakt. Deze bevat oa twee keuzelijsten, waar Keuzelijst2 is gebaseerd op Keuzelijst1 middels een query.

Nu moet ik, na een wijziging van Keuze1 of bij het aanmaken van een nieuw record, echter steeds Vernieuwen (F9) om de juiste keuzes te zien bij Keuzelijst2. Dit wordt niet automatisch aangepast. Ik heb vernomen dat dit ingesteld kan worden via de optie Requery, maar kom er niet uit waar ik dit dan moet invoeren.

Kan het eenvoudig via het Eigenschappenvenster van Keuzelijst2 --> Gebeurtenis --> Na bijwerken? Ik ben namelijk nog niet helemaal thuis met de VBA taal en macro's. Alvast bedankt!
 
Gelukt

Ja het is nu gelukt. Maar niet door Requery in te vullen achter Na Bijwerken. Als ik dat deed kwam er een melding "Kan het object Requery niet vinden".

Ik heb nu voor zowel Keuzelijst1 als Keuzelijst 2 bij Na Bijwerken "Opbouwfunctie voor programmacode" geselecteerd en ingevuld:

Me.Keuzelijst1.Requery

Me.Keuzelijst2.Requery

Net zoals in die link gebeurd. Dank!
 
Ik wil graag bereiken dat de gebruiker niet steeds hoeft te vernieuwen na een aanpassing in keuzelijst1. Dus dat de opties die horen bij de keuze uit keuzelijst1 direct verschijnen in keuzelijst2. Het idee van Categorieen (keuzelijst1) en Producten (keuzelijst2).
 
Als je een wijziging doet in keuzelijst1 (je selecteert een andere waarde) dan moet je Me.Keuzelijst2.Requery uitvoeren. Die keuzelijst verandert namelijk. Keuzelijst1 verandert niet, dus die hoef je geen Requery te geven.
 
Daar heb je idd gelijk in, het is maar 1 Requery maar ik moet het zowel bij Keuzelijst1_AfterUpdate() als bij Keuzelijst2_AfterUpdate() aangeven, anders werkt het niet.

Ander vraagje; het werkt dus nu in mijn formulier, maar nog niet in de bijbehorende tabel. Weet je ook waar ik dan de requery moet toevoegen? Bij de gegevensbron van Keuzelijst2?
 
Daar heb je idd gelijk in, het is maar 1 Requery maar ik moet het zowel bij Keuzelijst1_AfterUpdate() als bij Keuzelijst2_AfterUpdate() aangeven, anders werkt het niet.

Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar, want bij Keuzelijst1_AfterUpdate zou voldoende moeten zijn. Keuzelijst2 dient nl. alleen maar aangepast te worden bij een wijziging van Keuzelijst1 toch, of heb ik iets gemist?

Ander vraagje; het werkt dus nu in mijn formulier, maar nog niet in de bijbehorende tabel.

Waarom zou je dat willen en wat wil je daarmee bereiken?
 
Gebruikers hebben niets te zoeken in de tabellen. De tabellen zijn er puur om data op te slaan en te bewaren. Voor de gebruikers maak je formulieren om te muteren in de database. Of Query's om tabellen te maken, bij te werken, records te verwijderen etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan