• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik van sjabloon: niet alle 'functies' werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste mensen, werk vrij weinig met Excel. Toch 'n vraag nu.

Heb een Inventaris sjabloon gebruikt met o.a. vermelding van aankoopbedragen.
Nu wordt e.e.a. slechts deels opgeteld - diverse objecten worden níet meegenomen.

Krijg ook wel div. foutmeldingen te zien: (groen pijltje cel/geel bordje met uitroepteken)

[weet niet wat er intussen veranderd is aan bijv. het uploaden, maar ik krijg dus niets geüpload op dit moment - blijkbaar wel na plaatsing bericht]

Excel_foutm..jpg
 
De vlaggetjes zijn geen foutmeldingen maar meldingen. Kan je ook uit zetten.

Met een plaatje kunnen we verder niet zoveel al kan je uit de meldingen opmaken wat er zoal niet goed is. Dus je kan beter het Excel bestand plaatsen via ga geavanceerd en dan de paperclip.
 
Begrijp dat het wat lastig is zo, maar ik wil de inhoud hier liever niet openbaar plaatsen.

Belangrijkste is eigenlijk dat veruit de meeste bedragen niet automatisch opgesteld worden.
Ik heb heel veel rijen ingevoegd.
 
Maar, mijn broer adviseerde me om geen ,- in te vullen bij bedragen, hetgeen ik eigenlijk ook direct begreep van Excel. Zometeen 'ns proberen of dat 'm is.
 
Voorbeeldbestandjes zijn altijd te maken. Excel kan alleen rekenen met getallen. Met de celeigenschappen kan je de weergave aanpassen.
 

Bijlagen

  • optellen.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 19
Dat was 'm inderdaad. Alleen met getallen werken, geen ' ,- '

Bedankt voor 't meedenken!
 
Die waarschuwing dat de cel een formule heeft die afwijkt van de kolomformule is belangrijk. Het is een goede gewoonte om binnen een tabel per kolom in ALLE cellen dezelfde formule te gebruiken. Kennelijk heb jij dat ergens niet gedaan. Tenzij je een HELE GOEDE reden hebt is het gebruiken van verschillende formules in 1 kolom van een tabel niet verstandig.
 
Ik kopiëer eigenlijk altijd een rij cq rijen. Deze voeg ik dan in en daarbij ga ik uit van dezelfde celeigenschappen. Dus het verbaast me dat er ineens andere celeigenschappen in een kolom ontstaan.
 
Het gaat niet om zomaar wat celeigenschappen, het gaat om de formule. Controleer maar eens of in alle cellen dezelfde formule staat (dezelfde betekent de formules die je krijgt als je 1 cel kopieert in die kolom en plakt over alle andere).

Staat dezelfde formule overal wel en houd je deze waarschuwing, dan denkt Excel dat in die kolom eigenlijk een andere formule moet staan:

2021-03-22_15-58-48.png

Dit kan je zien door een nieuwe rij aan de tabel toe te voegen. De formule van die nieuw rij is dan anders van alle andere rijen (!):

2021-03-22_15-58-14.png

Verhelp dit als volgt:

- Selecteer alle cellen van de betreffende kolom, zonder de kop
- Druk F2 en vervolgens op control+enter

Hierdoor stelt Excel de "kolomformule" opnieuw in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan