Gebruik van Stijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvhouwel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Hallo

Ik heb Word 2013. Ben in Word wel een leek.

Iedere 14 dagen krijg ik een stuk of 10 Word bestanden toegestuurd, die ik allemaal in dezelfde stijl wil zetten, waarna ik ze doorstuur naar een drukkerij.
Hiervoor heb ik in mijn Word, wat aangepaste stijlen gemaakt, zoals kop1, kop2, normale tekst, ondertitel enz
Dat werkt prima als ik een nieuw document maak.
Maar als ik een document van een ander ontvang dan heeft dat document zijn eigen stijlen bij zich.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik bij een ontvangen document van een ander, mijn stijlen kan gebruiken om dat document aan te passen?

Ik heb idd stijlen aangepast op de manier zoals daar omschreven.
Maar mijn probleempje is dat ik die stijlen graag zou willen gebruiken als ik een ander document wat iemand anders gemaakt heeft, toegestuurd krijg.
In dat document kan ik mijn eigen stijlen niet meer vinden.

Misschien dat @OctaFish hier jou beter kan helpen als hij dit leest.

Stijlen worden toegepast op basis van wat de maker gebruikt. Dus mijn Kop1 zal er niet hetzelfde uitzien als jouw Kop1. Dat zorgt voor een probleem als ik een document naar jou stuur, want welke stijl moet dan gelden voor Kop1: de mijne of de jouwe? Word zal uit zichzelf mijn opmaak laten staan, en dat is dus wat jij ook ervaart.

Gelukkig is dat simpel op te lossen als je naar de knop <Stijlen beheren> gaat (zit ergens in <Opties>, ik heb ‘m zelf op een tabblad gezet omdat ik hem heel vaak gebruik). In dat menu kun je met een vinkje aangeven dat stijlen automatisch moeten worden bijgewerkt. Wat er dan gebeurt is heel simpel: zodra je een document opent waarin de (standaard)stijlen zijn gebruikt, wordt jet document opgemaakt met jouw stijlen. En dat is dus voor jou de juiste oplossing.

Deze instelling werkt uiteraard niet als ik in mijn documenten eigen stijlen definieer en die vervolgens naar jou stuur. Dan valt er niks bij te werken, en houdt het document dus mijn opmaak. Al kun je die nieuwe stijlen dan wel weer toevoegen aan jou bibliotheek, aanpassen naar eigen inzicht zodat een volgende keer de stijl wél wordt aangepast aan jouw instellingen.

Bedankt OctaFish, het is gelukt.
Moest nog wel even zoeken naar het Vinkje waarmee je zegt de Stijlen automatisch bij te kunnen werken.
Gevonden toen ik het Tabblad Ontwikkelaars aangezet had, daar onder de button Document Sjabloon vond ik het vinkje.
Werkt voor mij perfect.

Werkt voor mij perfect.
Op een iPad is het soms lastig om de juiste opdrachten op te pennen. Goed dat je ‘m gevonden hebt. De instelling werkt trouwens voor iedereen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan