• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruik van tekens ' en " in code

Status
Niet open voor verdere reacties.

janus1janus1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
LS

Bij het programmeren in VBA gebruik ik veelvuldig de tekens " en ' .
Nu gebeurt het vaak dat ik na gebruik van deze tekens de spatiebalk (of een ander karakter) in moet typen om het teken zichtbaar te krijgen.
Ik vermoed dat ik middels een combinatie van toetsaanslagen deze instelling per ongeluk verander. Ik kan er alleen niet achter komen welke toetsaanslagen dit zijn. Weet iemand dat?
bvd
Janus

Hoi Janus,

Dit heeft niets met Excel te maken, maar met de landinstellingen die je via het configuratiescherm kunt aanpassen.
Via configuratiescherm - Landinstellingen - Talen - Details - kun je de standaard invoertaal wijzigen.

Doe het op eigen risico, want ik weet niet wat er gebeurt als je de instellingen aanpast. Ik denk dat bij "Nederlands - Nederlands" het teken direct wordt neergezet in plaats van met een druk op de spatiebalk.

Maar als het je niet bevalt, kun je de instelling uiteraard ook weer terugzetten.

Succes,

Richard

"Janus,

Dat Excel even niets laat zien na het typen van " of '
is een goede zaak.

Hoe moet je anders een ë of een é invoeren?

En de Landeninstelling zou ik niks aan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan