• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik van vaste cellen in draaitabel met slicer

• Onderwerp starter Onderwerp starter MNlG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MNlG

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2019
Beste,

Voor een opdracht ben ik bezig met het opmaken van een dashboard in Excel.
In het dashboard is het de bedoeling om gebruik te maken van een slicer en draaitabel.
In totaal zijn er 15 variabelen in die in de slicer maar is er in het dashboard plek voor 10 rijen (opties).
De overige 5 moeten zichtbaar worden door met de muis naar beneden te scrollen.

Het probleem waar ik tegenaanloop is dat de draaitabel zo groot of klein wordt als het aantal geselecteerde opties in de slicer.
Is er een optie om een vast aantal rijen te gebruiken en bij een hoger aantal naar beneden te scrollen?

Alvast bedankt voor het meedenken:)

Groet,
Matthijs.

Kun je Titels blokkeren voor gebruiken.

Met titels blokkeren kan ik enkel de hele rij in het tabblad vastzetten. Het gaat mij erom dat de draaitabel een vast aantal cellen die niet verspringen met het aanpassen van de slicer.

Zonder voorbeeldje zal het niet meevallen, leg eventueel in je voorbeeldje uit wat je bedoeld.
Met titels blokkeren kan je ook halverwege het blad iets vast zetten bijv. op regel 11

Titels blokkeren geldt voor rijen EN kolommen. De grens is boven en links van de cel die actief is als je titels blokkeren aanzet. Maar het geblokkeerde gebied links zal altijd meescrollen als je vertikaal scrolt en het geblokkeerde deel boven scrolt mee als je horizontaal scrolt. Overigens kan je slicers wel kleiner maken, zie https://jkp-ads.com/articles/slicers.asp#Configuring_slicers

Als ik de veertiende rij blokkeer in cel L15 bijvoorbeeld blijft alles wat daarboven en links van zit zit keurig op zijn plek, hoe ik ook scroll.

@jkpieterse , je hebt gelijk, als je de slicer gebruikt verdwijnt een groot deel van de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan