• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruik VBA om draaitabellen te vernieuwen geeft fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonzo31

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Ik gebruik al enige tijd dezelfde macro om mijn draaitabellen te vernieuwen.

Nu heb ik sinds kort Excel op de Macbook (versie 16) en werkt de macro niet meer.

Macro:
Code:
Private Sub pivot()
'
'deze macro dient er voor om gelijk de draaitabellen te updaten na het toevoegen van sectors en/of duties
'
    Dim pt As PivotTable
    Dim ws As Worksheet

For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
        For Each pt In ws.PivotTables
            pt.RefreshTable

Next pt

Next ws

End Sub

Foutmelding:
Code:
Fout 1004 tijdens runtime:
methode RefreshTable van object PivotTable is mislukt

Heb al lekker ge-googled maar tot dusver geen resultaat. Zoals gezegd werkte deze macro wel gewoon in de Windows-versie van Office.
Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank!

als je anders stap per stap door het programma gaat, kan je dan zien bij welke draaitabel die in de fout gaat ?
Of anders kan je handmatig eens elke draaitabel vernieuwen en op identieke manier kijken welke draaitabel de fout geeft.
Een andere optie is met onderstaand commando in 1 keer alles vernieuwen
Code:
ThisWorkbook.RefreshAll

Beste cow18,

De macro blijft gelijk hangen op:
Code:
pt.RefreshTable

De eerste draaitabel is dus gelijk de klos. Hoe kan ik uitvinden welke dat is?

Om u command te gebruiken, werkt dat als volgt:
Code:
Private Sub pivot()
'
'deze macro dient er voor om gelijk de draaitabellen te updaten na het toevoegen van sectors en/of duties
'
    ThisWorkbook.RefreshAll

End Sub
?

Bij voorbaat dank.

Beste cow18,
Om u command te gebruiken, werkt dat als volgt:
Code:
Private Sub pivot()
'
'
    ThisWorkbook.RefreshAll

End Sub

Oke, dat werkt inderdaad. Maar als het kan wil ik ook begrijpen waarom die 'oude' formule niet werkt...

je gaf het misschien al aan, je Macbook ondersteunt mogelijks dat commando niet.

Al het quoten is niet nodig. Zelf heb ik geen Mac in combinatie met MS-applicaties. Wat voor code krijg je als je even een macro opneemt om een pivottable te verversen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan