• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruiken van cesuur % voor kandidaatcijfer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland3006

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Ik heb nog steeds en opnieuw een probleem om de uitslag te laten bepalen per kandidaat voor een examen. De sheet ziet er als volgt uit:
Rij C8 - AF8 de nummers van de vragen 1 t/m 30
Rijen C9 - AF24 worden de resultaatnummers van de vragen ingevuld, dwz 1,2 of 3, vooraf gegaan door de velden A=Voornaam en B=Achternaam

Rij C33 - AF33 geeft de juiste sleutel, dus 30 getallen van 1.2 of 3

In Kolom AG9 - AG24 staan de resultaten/totaal goede scores, dmv van de volgende formule: =SOMPRODUCT(--(C9:AF9=($C$33:$AF$33)))-AANTAL.LEGE.CELLEN($C$33:$AF$33)

Ik zou graag het volgende willen, maar kom daar niet uit:
- in D35 een verwisselbaar getal voor het bepalen van de cesuur. Dus bv 60(%). Wat betekent dat kandidaten bij een score van 18 punten een 6,0 krijgt.
Bij scores hoger en lager zou dan het betreffende punt moeten komen, waardoor direct zichtbaar wordt wie geslaagd is en wie afgewezen.
Deze punten komen dan in de kolom naast AG9 - AG24; dus in kolom AH9 - AH24.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en tevens dat iemand me hiermee kan helpen.
Vast bedankt.
Groeten
Roeland (Roeland3006@Gmail.com)

Wat wil je nu doen?

Iemand's punten vergelijken met de grens (hier van 60%)?

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk: met een ALS functie kan dit.

In AH9:

=ALS(AG9/30>=$D$35;AG9;"")

Anders heb ik het niet begrepen...

Wigi

Ben in een goede bui heb het zover ik je probleem begreep uit gewerkt.
Volgende keer een voorbeeldje er bij dat werkt een stuk sneller.

Roeland3006

in plaats van mij te mailen kan je beter antwoorden op de reactie van Willem, die al moeite gedaan heeft voor jou.

Wigi

PS: Mails die men mij stuurt met vragen, beantwoord ik normaal gezien niet als het vragen zijn die op een forum horen. Er zijn grenzen aan mijn goedheid hé ;)

Roeland3006

De bedoeling van een forum is dat iedereen van vragen van anderen kan leren.
Als je prive mailtjes gaat sturen komt er op een forum alleen maar vragen te staan en geen antwoorden, daar heeft niemand wat aan.

Dus als je nog meer vragen hebt doe dat op het forum en niet op mail adressen zoals Wigi ook al zei.

Roeland3006

De bedoeling van een forum is dat iedereen van vragen van anderen kan leren.
Als je prive mailtjes gaat sturen komt er op een forum alleen maar vragen te staan en geen antwoorden, daar heeft niemand wat aan.

Dus als je nog meer vragen hebt doe dat op het forum en niet op mail adressen zoals Wigi ook al zei.

Roeland, er ontbreekt nog een antwoord van jou ;)

Enkel een post in quote zetten zegt niet veel.

Roeland, er ontbreekt nog een antwoord van jou ;)

Enkel een post in quote zetten zegt niet veel.

:( Beste Wigi en Popipipo,

Allereerst "het schaamrood op mijn kaken over het niet juist handelen"; ik dacht het juist te doen, maar niet dus. Mijn excuses hiervoor. Ik zal me gaan verdiepen in de gebruiken van het forum.

Hopelijk kan één van jullie beiden mij toch verder helpen met het geschetste probleem?
Moet ik hiervoor opnieuw mijn reactie erop zetten of gaat dit nu anders.
Hoor graag.

:confused:63=nietaltijdjong

Zoals ik al schreef, geef op een duidelijke manier aan wat er nog moet veranderd worden aan het bestandje van Popipipo. Dan kunnen we van daar vertrekken.

Ik heb hem wat aangepast.

In cel A8 geef je per examen de cesuur in.
1 vraag goed geeft altijd een 1 als eindcijfer.
Als het aantal goede antwoorden gelijk is aan cesuur*30 >>cijfer 5,5.
Hier onder wordt het verdeelt tussen 1 en 5,5.
Hier boven wordt het verdeelt tussen 5,5 en 10.

p.s. voorwaardelijke opmaak heb ik ook iets aangepast.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan