Roeland3006
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 mei 2007
Ik heb nog steeds en opnieuw een probleem om de uitslag te laten bepalen per kandidaat voor een examen. De sheet ziet er als volgt uit:
Rij C8 - AF8 de nummers van de vragen 1 t/m 30
Rijen C9 - AF24 worden de resultaatnummers van de vragen ingevuld, dwz 1,2 of 3, vooraf gegaan door de velden A=Voornaam en B=Achternaam
Rij C33 - AF33 geeft de juiste sleutel, dus 30 getallen van 1.2 of 3
In Kolom AG9 - AG24 staan de resultaten/totaal goede scores, dmv van de volgende formule: =SOMPRODUCT(--(C9:AF9=($C$33:$AF$33)))-AANTAL.LEGE.CELLEN($C$33:$AF$33)
Ik zou graag het volgende willen, maar kom daar niet uit:
- in D35 een verwisselbaar getal voor het bepalen van de cesuur. Dus bv 60(%). Wat betekent dat kandidaten bij een score van 18 punten een 6,0 krijgt.
Bij scores hoger en lager zou dan het betreffende punt moeten komen, waardoor direct zichtbaar wordt wie geslaagd is en wie afgewezen.
Deze punten komen dan in de kolom naast AG9 - AG24; dus in kolom AH9 - AH24.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en tevens dat iemand me hiermee kan helpen.
Vast bedankt.
Groeten
Roeland (Roeland3006@Gmail.com)
Rij C8 - AF8 de nummers van de vragen 1 t/m 30
Rijen C9 - AF24 worden de resultaatnummers van de vragen ingevuld, dwz 1,2 of 3, vooraf gegaan door de velden A=Voornaam en B=Achternaam
Rij C33 - AF33 geeft de juiste sleutel, dus 30 getallen van 1.2 of 3
In Kolom AG9 - AG24 staan de resultaten/totaal goede scores, dmv van de volgende formule: =SOMPRODUCT(--(C9:AF9=($C$33:$AF$33)))-AANTAL.LEGE.CELLEN($C$33:$AF$33)
Ik zou graag het volgende willen, maar kom daar niet uit:
- in D35 een verwisselbaar getal voor het bepalen van de cesuur. Dus bv 60(%). Wat betekent dat kandidaten bij een score van 18 punten een 6,0 krijgt.
Bij scores hoger en lager zou dan het betreffende punt moeten komen, waardoor direct zichtbaar wordt wie geslaagd is en wie afgewezen.
Deze punten komen dan in de kolom naast AG9 - AG24; dus in kolom AH9 - AH24.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en tevens dat iemand me hiermee kan helpen.
Vast bedankt.
Groeten
Roeland (Roeland3006@Gmail.com)