Gebruiker auccount over zetten naar andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
gegroet, ik heb een pc met 2 hardeschijven en ik wil graag mijn account op de (D:/) zetten en niet op de (C:/) waar windows op staat is dit mogelijk? (de pc heeft 2 accounts) 1 moet er op de (D:/)

Home Premium maar ik heb hier ook nog een code voor ultimae liggen...
die heb ik nog niet gebruikt want heb toen dat pakket voor niks gekocht.

Ok, ik weet niet wat je precies wilt, maar als het alleen om je Documentenmap gaat, is dat redelijk eenvoudig:

Open Explorer, vouw Bibliotheken open, RechterMuisKlik je Gebruikersdocumentenmap, klik Locatie aanpassen..., & verander daar alleen de C in D in het Locatieveld.
Klik Toepassen, & op de vraag of je wilt Kopieren of Verplaatsen, kies je Verplaatsen (anders blijven de documenten op de originele locatie bewaard). Afhankelijk van de quantiteit aan bestanden, kan het even duren. Klik tot slot OK, & voortaan worden je documenten op de nieuwe locatie (Users\<Gebruikersnaam>) opgeslagen.
De Systeembestanden van je account blijven echter gewoon staan, & het is beter om dat niet te veranderen.

Zelfde kan je doen als je nieuwe programma's installeert, dan word ook netjes een nieuwe map Program Files aangemaakt als die nog niet bestaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan