gebruiker niet kiesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Berichten
133
hallo,

Keer een crash gehad met mn pc waarbij ik via via de boel nog weer aan de praat gekregen heb. Echter bij het opstarten wordt de verkeerde gebruiker ingelogd (zie bijlage) nou zou je zeggen dat je dat bij het gebruikersscherm kunt oplossen, maar nee, hierbij staat de juiste niet vermeld. iemand enig idee?

bij voorbaat dank

jamez
 
Staat de gebruiker die je zoekt (nog) wel in het volgende pad?
C:\Documents and Settings\
Er zullen in ieder geval wel de volgende mappen staan:
Default user
All users
Misschien ook:
LocalService
NetworkService

Hoe ziet dat er bij jou uit?
 
mmm, goeie.
einde van de middag zit ik weer achter de desbetreffende pc, zal dan gelijk kijken.

(printscreen gaf geen duidelijkheid)
 
hij zit er idd wel bij. Maar ook administrator en administrator Q9HTLAI9RYCTRMA , waarbij die laatste een vaag achtervoegsel wat (van horen zeggen) tot stand is gekomen tijdens de crash

groeten
Jamez
 
Probeer als eerste dit eens. Download TweakUI een van de MS Powertoys. scroll rechts naar beneden. Open TweakUI en klik op Logon. Een (kleine) kans dat het "verloren" account daar wel staat. Als je alle regels van een vinkje hebt voorzien, herstart de PC. Je krijgt dan het Welkomscherm met alle gebruikers.
 
XP home of XP Pro? bij de pro kan je ook je licht eens opsteken bij configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, gebruikers en groepen. Hier staan er meer mogelijkheden omtrent de gebruikers. De gebruikersaccount kan namelijk "vergrendeld" zijn, en komt dan niet meer voor. Hier kan je dat herstellen. Ik weet wel niet of dit ook werkt voor de Home-versie.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan