• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruiker regel laten selecteren tijdens macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abaas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Abaas

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Goedemiddag,

Ik ben bezig een order check bestand te maken waarbij informatie (1 regel) uit een ander bestand naar een plaats in het order check bestand gekopieerd moet worden. Dit gebeurd dan via een macro.
Op zich is dit geen probleem, maar de regel die moet worden gekopieerd, moet door de gebruiker zelf worden geselecteerd.

Hoe kan ik dat deel
Code:
Rows("156:156").Select
van de macro vervangen door iets interactiefs? Bij voorkeur moet dit gewoon het klikken zijn op de regel. Wanneer dat niet mogelijk is zou het dan misschien met een inputbox kunnen?

Alvast bedankt.

Dit moet u toch verderhelpen:
Code:
 Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  ActiveCell.Rows.EntireRow.Select
 End Sub

Zet dit in je werkbladcode.

@ edmoor: Bedankt,... ik zal dat zeker even doornemen.

@Cobbe: bedankt voor de input, maar laat dat stukje code de gebruiker een regel kiezen of pakt deze automatisch de geselecteerde regel? De te selecteren regel staat in een ander bestand wat met de macro wordt geopend, en kan dan wellicht verborgen zijn. Het is dus wel van belang dat de gebruiker de mogelijkheid krijgt om de juiste regel te selecteren, en middels een "OK"knop of iets dergelijks de selectie bevestigd.

Ik ben helemaal voor simpele oplossingen hoor, dus hoe korter hoe beter. Ik kon alleen niet snel een manier vinden om dit middels een gebruikersinterface tot stand te laten komen.

Dat kan je toch naar je hand zetten:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Regel = InputBox ("Welke rij wil je selecteren? ")  
      Rows(regel).EntireRow.Select
 End Sub

Die RefEdit control IS een gebruikersinterface voor precies dat wat je vraagt.

Dank je wel Cobbe,... het werkt wel,... enige nadeel is nu dat ik niet precies kan zien welke regel ik hebben moet. Op dit moment is er keuze uit ruim 700 regels. Je begrijpt dat men niet een regelnummer kan onthouden, want dit hangt natuurlijk af van welke sortering er gemaakt is.

Het daadwerkelijk aanklikken van de regel is toch het meest praktisch. Mijn excuses dat ik niet eerder heb stil gestaan bij het feit dat een venster niet kan scrollen wanneer een inputbox actief is.

@Edmoor, je hebt gelijk. Moet nu nog even uitzoeken hoe dit precies in te passen, maar daar ga ik wel uitkomen hoop ik.. (trial and error)

De RefEdit is wel de juiste optie, bedankt daarvoor Edmoor. Ik zal ermee aan de slag. Voor nu zet ik hem als opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan