Gebruikers aanmaken op een Windows XP machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Voor school moet ik een Project maken waarbij er 3 gebruikers aangemaakt moeten worden per virtuele machine, en in totaal zijn er 3 virtuele machines.

De vraag van het Project is dan ook of ik van een van een gebruiker van een Virtuele Machine in kan loggen op een andere Virtuele machine.

Voorbeeld:
Ik heb een gebruiker aangemaakt op Virtuele Machine 1. De gebruiker noem ik w1w1. Daarna wil ik met w1w1 in loggen op Virtuele Machine 2.

Hoe is dit mogelijk?

- De gebruikers zitten allemaal in een werkgroep dus GEEN domein!
- De Virtuele machines kunnen met elkaar pingen, dus ze kunnen elkaar gewoon zien!

Hopelijk kan iemand mij hierbij verder helpen.

Groeten,
Wesley

op alle machines moeten de accounts overeen komen dus

PC1
username:uS1
password 1Su

pc2
password 1Su

pc3
password 1Su

dan zal je waarschijnlijke ook nog mappen moeten delen om toegang te krijgen op alle pc deel dan een map op C:\data en geef de gebruik uS1 de rechten.
nu deze method is zeer outdated, men werkt tegenwoordig in het domein wat een account meeverplaats over het netwerk

Hallo,

Bedankt voor u reactie.

Zelf vind ik deze method ook zeer outdated. Ik zal maandag dan ook eens na vragen of we niet gewoon met een Domein mogen werken, aangezien dit veel handiger is.

Als we het toch via een werkgroep moeten doen, bedankt voor de informatie die u gegeven heeft. Het zal helaas wel héél veel werk gaan kosten anders!

als je het dan moet doen met de werk groep en je moet dit op verschillende machines uitvoeren kan 1keer de instellingen toepassen op een machine en dan een cloon maken van de hardeschijf en die dan instaleren op de andere machines dit spaart je al heel wat werk uit en tijd .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan