Gebruikers account dupliceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

timsalabim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Hallo,
Wij hebben onder windows 7 1 administratie account, en hebben daarnaast een stuk of 20 user accounts nodig voor verschillende kinderen die binnen een dagverblijf gebruik gaan maken van deze computer.
De kinderen mogen alleen de programma's doen en zien die wij toestaan, dus we hebben met een stukje software de hele taakbalk weg gehaald, ouder toezicht ingesteld etc.
Best een aardige klus om dit voor 1 gebruiker te doen, laat staan voor 20.
Het is nu zo dat je vanuit de administratie account het bureaublad ( c:\users ) per gebruiker kan vullen met programma's die ze wel mogen doen.

Het zou mooi zijn als we de gebruikers instellingen zoals we ze nu voor 1 kind goed hebben kunnen copieeren zodat we in 1 keer een duplicaat hebben van deze gebruiker.

In windows 7 zelf kan ik deze optie niet vinden ( windows server heeft dit wel )
is dit mogelijk op een andere manier ?

Om duidelijker te zijn: we willen dus in configuratiescherm -> gebruikers een gebruiker copieeren zodat er een identieke nieuwe gebruiker ontstaat.

Ik heb zoiets geprobeerd met mijn laptop. Het is goed mogelijk.

Maar het is inderdaad een hele klus, je kunt ook gewoon alle users aanmaken en naar C:\Users gaan en daar elk account vullen met de nodige snelkopplingen. Klaar is kees.

Ik heb zoiets geprobeerd met mijn laptop. Het is goed mogelijk.

Maar het is inderdaad een hele klus, je kunt ook gewoon alle users aanmaken en naar C:\Users gaan en daar elk account vullen met de nodige snelkopplingen. Klaar is kees.

Bedankt voor je reactie !
Snelkoppelingen copieeren is inderdaad geen probleem...
De moeilijkheid zit hem in de persoonlijke instellingen zoals ouderlijk toezicht e.d.
Die instellingen zou ik graag willen copieeren

Ik denk dat dat niet mogelijk is, tenzij er een of andere programma bestaat die dit kan met de instellingen van Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan