Gebruikers account verdwenen!? Hoe krijg ik mijn instellingen/bestanden weer terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lnmoose

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
raar probleem...

Ik heb mijn computer afgesloten zonder eerst als gebruiker uit te loggen. Nadat ik de pc opnieuw heb gestart blijkt dat mijn 'gebruikersprofiel' er niet meer is.

m.a.w. ik ben al mijn instellingen kwijt, inclusief Mijn Documenten en de bestanden op mijn desktop.

Weet iemand hoe ik mijn instellingen en de bestanden weer terug kan halen ??? (of de gebruikersaccount in zijn geheel)

Alvast bedankt.

Tenzij je profiel corrupt is geraakt, zal het nog steeds toegankelijk zijn. Ik vermoed dat windows voor hetzelfde user account een tweede profiel heeft aangemaakt. Wat je kan doen is om in te loggen als administrator en in de verkenner het profiel waar je eerst onder inlogde (en waarmee het fout ging), te kopieren naar het profiel waar je nu in werkt. Dat wil zeggen de volledige inhoud, inclusief ntuser.dat.

account

Zover ik weet kun je een account niet restoren, maar hem zomaar laten verdwijnen kan dacht ik ook niet.

Als in configuratiescherm, gebruikers kijkt, kun je zien of hij echt verdwenen is.

Je kunt handmatig wel mijn documenten vinden:

ga naar documents en settings en open de map met de naam die je account zou moeten hebben.

Je vind er vaak ook nog een administrator en all users.

Succes,

Eric.

Het gaat niet om zijn account, want hij kan daarmee wel nog inloggen, maar om de gebruikersomgeving die daarbij hoort. Zijn profiel is verdwenen, het user account bestaat nog.

Ik kan mijn 'originele' gebruikers account niet meer terug vinden, deze staat nergens meer bij. Op de een of andere manier lijkt het of hij in zijn geheel is gewist, maar dat kan ik mij niet voorstellen. Maar ook de instellingen zijn verdwenen, ik moet veel programma's weer updaten of niet passwords invullen, krijg allemaal foutmeldingen in het nieuwe profiel.

Ik heb het nog steeds niet terug :(

Draai jij op een server.

Ik begrijp niet goed hoe je werkt.

Om af te sluiten hoef je op een standalone niet eerst af te melden.

Als je op een server draait, heb je dan geen Roaming Rrofile ?

Eric.

Ik kan mijn 'originele' gebruikers account niet meer terug vinden, deze staat nergens meer bij. Op de een of andere manier lijkt het of hij in zijn geheel is gewist, maar dat kan ik mij niet voorstellen. Maar ook de instellingen zijn verdwenen, ik moet veel programma's weer updaten of niet passwords invullen, krijg allemaal foutmeldingen in het nieuwe profiel.

Ik heb het nog steeds niet terug :(

Systeem herstel al geprobeerd ?
Of druk tijdens het opstarten op F8 en kies voor de laatst werkende configuratie ?

probleem opgelost

Ik heb de oude instellingen idd gevonden in de map die Hangmat noemde, het koste enige tijd voor hij het kopieeren accepteerde maar hij staat er nu weer op zoals voorheen!

Iedereen onwijs bedankt, hangmat in t speciaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan