Gebruikers account verwijderd en met opstarten nog niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickiej

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb gister een gebruikers account verwijderd van mijn computer, maar als ik mijn pc overnieuw opstart is het eerste wat er staat: gebruikersnaam of wachtwoord fout. dan kan je op OK klikken en dan zie ik het account wat ik heb verwijderd. dan moet ik eerst op ga naar andere account klikken en dan pas kan ik aanmelden in windows.

Iemand een idee wat het probleem is?
Ik heb Vista Ultimate;)

probeer systeemherstel eens met de vista dvd, heb ik ook ooit eens gehad, dit werkte perfect;)

Onder XP is er een mogelijkheid die accounts 4-ever te verwijderen (weg is niet altijd weg) ik weet niet of Vista dat ook heeft maar het zit in XP onder computerbeheer (configuratiescherm > systeembeheergereedschap (? Administrative tools onder engelse versie) > computer management (computerbeheer) daar zit een optie lokale gebruikers en groepen daaronder zie je alle accounts staan (ook die zijn verwijderd) gooi het account wat jeniet wil daar weg, ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt :p

Die in computerbeheer leek mij een goede, maar deze account staat hier niet in... :( en systeemherstel zal ook niet veel uitmaken, want ik heb mijn pc pas geinstalleerd en vlak na de instalatie een nieuwe account gemaakt en de andere er weer af gehaald.

Je zou even in de registry kunnen kijken ([Windows-toets]R toetscombinatie -> regedit.exe). Daar zal wel ergens dat account staan dat je verwijderd had.
In XP staat dat in de registry bij deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Kijk dus even in die sleutel, kijk wat daar staat bij de waarden voor DefaultUsername en AltDefaultUsername
Staat daar inderdaad de loginnaam die je verwijderd hebt, maak die 2 waarden dan leeg (=dubbelklikken en ervoor zorgen dat er niets meer instaat).
Herstart daarna de pc. Kijk of je probleem verholpen is.

Succes,

Tijs.

Ik heb even gekeken in het register en Inderdaad... bij Defaultusername stond mijn oude gebruiker. deze heb ik verranderd in het account wat ik nu gebruik anders gaat hij ook vreemd doen. ik heb de waarde AltDefaultUsername niet kunnen vinden maar het werkt nu ook.

mijn dank!:thumb:

Groetjes Rickiej

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan