gebruikers account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
hallo allemaal.

heb het volegnde probleem dat als ik me laptop aanzet hij zich automatisch op het account administrator aanmeld niet rechtstreek op mijn eigen hoe kan dat verhelpen??

heb dan nog een vraag ik heb een netwerk tussen 2 pc werkend maar als ik mij naccount op de laptop bevelig met een wachtwoord is het dan normaal dat ik als ik naar mijn pc wil het wachtwoord moet ingeven want ik voorheen niet heb gehad kon ik er zo op zonder toeters en bellen

heb het volegnde probleem dat als ik me laptop aanzet hij zich automatisch op het account administrator aanmeld niet rechtstreek op mijn eigen hoe kan dat verhelpen??

Start / uitvoeren / control userpasswords2
Vinkje plaatsen, en toepassen klikken.
Vinkje verwijderen, toepassen klikken, en dan het juiste account en password aangeven.
Voortaan zal de pc juist opstarten.

het wachtwoord moet ingeven want ik voorheen niet heb gehad kon ik er zo op zonder toeters en bellen
Lees hiervoor even de documenten in de bijlage.

Laatst bewerkt:
ik heb het zo gedaan alles weer goed maar nu geeft hij als ik op mij desktop pc op het icoon van de laptop klikt dat ik geen toegang heb ik heb bestanden en alles op delenzen staan met voledige machtiging .

van de laptop op mijn dekstop pc komen is geen probleem dus dat snap ik niet hoe dat kan

Op beide machines dezelfde namen toegevoegd? En bij delen aangegeven dat "Netwerk gebruikers hebben volledige toegang". ?!

dat heb ik al ingesteld tn och werkt het niet denk dat ik de dekstop pc maar leeg mmaak en alles maar op nieuw moet instaleren is de engiste optie nog lijkt mij

Neehoor.
Zeker niet.
Vanwege een netwerk foutje hoef je nog geen pc te herinstalleren.
Wat je wel kunt doen staat in de bijlage.
DAARNA je netwerk opnieuw delen en instellen.
Belangrijk is dat BEIDE computernamen incl password op BEIDE machines staan ingesteld.
En dezelfde werkgroepnaam hebben.
Dat werkt het beste.

Na wijzigen van dit soort instellingen de machines beiden herstarten.
Na starten 1 min. geduld en dan in je netwerk omgeving kijken.

Heb je toevallig Norton (firewall) draaien?

Laatst bewerkt:
dat heb ik geprobeerd maar kom nog steeds van de deksttop naar de laptop ik ga vannacht laptop en vaste pc helemaal formateren

Sterkte, maar daarna heb je dezelfde 'problemen'.
Want dan moet je wederom de instellingen doen.

dat zie ik dan wel weer maar ik kom bijna nergens meer in dus heb geen andere keuze

hallmijn probleem is helemaal op gelost door de pc en laptop te formateren en alles opnieuw geinstaleerd heb alleen de werkgroep aangepast dat ze de zelfde naam hebben en twee aparte pc namen te geven en toen werkte alles zonder problemen

maar bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan