gebruikers- administrator rechten Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarinBouwmans

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Ik heb Nero 5.5 op mijn PC met windows XP Pro geïnstalleerd onder de administratoraccount. Nu loop ik tegen het probleem aan, dat de gebruikersaccount geen "recht" heeft om de software te gebruiken, hoe pas ik dit aan???

Carin

Configuratiescherm->Gebruikersaccounts en dan kun je de andere gebruikers ook admin rechten geven. Dan zou het moeten werken.

Nero-rechten

Dat begrijp ik, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik heb juist een gebruikersaccount aangemaakt zodat die gebruikers geen programma's kunnen installeren. Ze mogen (sommige van) de programma's echter wel gebruiken.....

Groet, Carin

Het zal toch moeten anders gaat het niet werken. Ik weet niet of je in XP pro wel rechten per programma kunt installen maar in home in ieder geval niet.

Misschien helpt het om de snelkoppeling van Nero te kopiëren naar C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's
zodat die voor alle gebruikers beschikbaar is ??

Nero multi-user maken gaat als volgt:

[1]
Log in als de gebruiker die Nero heeft geïnstalleerd.
Open het systeemregister (Start---Uitvoeren---regedit.exe), en browse in het linkerpaneel naar sleutel HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\ahead\Nero - Burning Rom\Info. Nu kies je, in het menu, Register---Registerbestand exporteren...; kies een duidelijke naam voor het uitvoerbestand, bijvoorbeeld c:\multinero.reg
Exporteer alleen de geselecteerde subsleutel!

[2]
Browse nu, in het linkerpaneel, naar sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Rechtsklik, in het rechterpaneel (niet op een regel maar in de vrije ruimte!) en kies voor het maken van een nieuwe Tekenreekswaarde. Geef deze waarde een duidelijke naam (bijvoorbeeld: MultiNero). Initieel is dit een blanko string, maar als je dubbelklikt op de naam dan opent een venstertje waarin je het gegeven kunt aanpassen naar "regedit /s c:\multinero.reg". De aanhalingstekens niet in de string opnemen!
Je kunt vervolgens het systeemregister weer sluiten via het kruisje in de rechterbovenhoek.

Het resultaat hiervan is dat voor iedere gebruiker die inlogt de registratiegegevens van Nero in het systeemregister worden ingevoerd.

Nero

Wat een hulp, geweldig!!! Ik ga het vanavond meteen proberen, zit nu op mijn werk.

Hartelijk dank,

Carin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan