Gebruikers draadloos internet beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

remlicht89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
33
Goede avond,

Sinds een paar weken woon ik op kamers in een groot studentenhuis.
Toen ik hier kwam had een groot deel van de (vooral nieuwe) studenten nog geen internet.
Ik heb toen zelf de knoop doorgehakt door zelf internet aan te schaffen en heb besloten dit te delen met mijn mede huis bewoners. Natuurlijk delen we de kosten gewoon.

Tot zo ver nog geen problemen. Nu is het eerste probleem al dat ik net over de grens in Belgie zit. Hier hebben ze helaas over datalimieten (ik heb alleen een kabel, dus kan geen adsl of iets nemen). We hebben nu 60 GB per maand, wat opzich bij normaal internet wel genoeg moet zijn.
Helaas zit er sinds vandaag iemand lekker te downloaden waardoor er in 1 dag al 10% van onze maand doorheen zit. Natuurlijk heeft niemand van ons het gedaan :mad:.

Nu was mijn vraag dus of er software bestaat waarmee je bij kunt houden wie hoeveel data verstuurd/ontvangt. Ik weet dat er programma's zijn om dit op een pc te installeren.
Maar ik ben echt op zoek naar een programma waar ik ook alleen maar zelf bij kan.

Ik heb al in mijn router (D-Link G700AP) gekeken. Maar deze houdt alleen bij wie er verbonden is. Niet hoeveel data er wordt verbruikt. Is hier software voor of moet ik dan een ander modem aanschaffen (zo ja, iemand met wat goedkope tips)?

Alvast bedankt!
 
wrt54gl

In de winkel hebben ze me verteld dat er een mogelijkheid is om firmware op een Linksys wrt54gl te zetten. Hierdoor zou het mogelijk zijn om het verbruik van data te controleren.

Iemand die hier ervaring (en/of een firmware programma) mee heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan