• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruikers formulier (userform)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Hallo,
Ik heb een Exelbestand met een aantal werkbladen en een gebruikers formulier.
Nu wil ik op het gebruikers formulier knoppen plaatsen, en wanneer ik zo'n knop aanklik dat hij dan het desbetreffende werkblad opent.
En een sluitknop, wanneer ik die die aanklik, dat de veranderingen opgeslagen worden en het programma afgesloten wordt.

Wie kan mij hiermee helpen
vr gr
Johan

hallo Johan, je schrijft:
Ik heb een Exelbestand met een aantal werkbladen en een gebruikers formulier.
het is wel handig voor de helpers als je dat bestand hier plaatst.(of iets dat er op lijkt.

Hallo Sylvester, bedankt voor je reactie.
Het plaatsen van het voorbeeld is wat lastig, met te veel persoonlijke informatie die er in verwerkt is.

Laat ik de vraag anders stellen. Ik heb met zoeken op internet legio voorbeelden gevonden voor het plaatsen van een "knop" op een exel werkblad om daarmee een gebruikers formulier (userform) te openen, middels vba code en/of macro's

Bij voorbeeld,

Sub Knop2_Klikken()

UserForm1.Show

End Sub

Ik wil nu juist het omgekeerde, met een "knop" op het gebruikers formulier een exel werkblad openen.

Ik heb het geprobeerd met

Sub Knop1_klikken()
sheets("Leden") .show
End Sub

Maar dat werkt niet ook met andere mogelijkheden heb ik het niet voor elkaar gekregen.

Super, dat is snel.

Ook geprobeerd, maar werk ook niet. Ook met sheets("Leden") . display werkt het niet
ook met eerst activate en dan .show .select of .diplay werkt geen van alle

Bij activate krijg ik een foutmelding van ' niet gedefinieerd ' of zoiets
Bij select gebeurt er niets.
Bij display en show, krijg ik geen foutmelding maar wel een gele streep door de regel (dat betekend toch dat daar de fout zit ?)

Plaats even een voorbeeldje. En als je niets hebt dan zal je dat even moeten maken. Een paar regels met `onzin` en de code die je nu gebruikt kan toch niet zo moeilijk zijn?

Ik heb snel even iets in elkaar gezet als voorbeeld.

Op werkblad ("Blad2") heb ik een knop geplaats waarmee ik het gebruikers formulier open "userform1" met daar een knop op waarmee ik werkblad ("Blad1") wil openen.

Bijlagen

Niet veel verschil, maer toch...
Code:
Sheets("Blad1").Select
Succes,

Thank you voor de reactie
Maar waarschijnlijk niet getest in het voorbeeld, bij mij werkt het in ieder geval niet met of zonder het kleine verschil van de komma.

Wel getest in het voorbeeld, geen probleem, excel 2010.

Sorry hoor, echt heel vreemd, het werkt gewoon niet
Als ik op de knop druk van het userform1 dan gebeurt er echt niets, krijg ook geen foutmelding.

Zou het kunnen dat er iets bij de eigenschappen van de knop aangepast moet worden ?
Of in Exel zelf ?

Werk met Exel 2007

Code:
Application.goto sheets("Blad1").range("A1"), true

NB: de code van Martin werkt perfect XL2013

Zal ook maar een werkend voorbeeld posten, je weet maar nooit.

Bijlagen

Beste helpers,

Na bijna de hele zondag gestoeid te hebben met het in werking krijgen van de "knoppen" is het me gelukt. :thumb::thumb:
Wel jammer is het dat ik niet meer weet hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen want daar hadden we van kunnen leren
Zoeken op internet, testen proberen, instelling in Exel, met extra verwijzingen enz.enz.

Maar... nu komt het ik krijg het niet werkend in mijn bestandje waarvoor ik het wil gebruiken
dus wel in de voorbeeldjes die ik van jullie heb gehad en die ik zelf nog gemaakt heb. De moed is me zo'n beetje in de schoenen gezakt.:evil::(

Maakt het nog wat uit waar ik zo'n vba code in een userform plaats ?? Ik bedoel dan bovenaan, halverwege of juist onderaan. Hij gaat toch pas werken als er op de knop geclickt wordt.
Er gebeurt helemaal niets, hij knippert 'n keer en er komt een stippellijntje rond.
Wanneer ik naar het code programma toe ga en loop het middels fout opsporing door stap voor stap of controle tot cursor gaat het er gewoon overheen, geen foutmelding, geen gele lijn of wat dan ook.

Wat doe ik in hemelsnaam fout ???

Ik begreep dat het originele bestandje gevoelige data bevat. Kopieer hier de VBA code dan eens van het originele bestand (tussen de code tags (#)).
Misschien maakt dat iets duidelijk.

Hallo Martin,

Hartelijk dank voor je reactie.

Dat is een perfecte optie, en als het nodig is maak ik daar nog graag gebruik van als dat kan.

Ik heb nu de optie van een kennis, van een kennis hier uit de buurt die woensdag avond bij mij langs komt om het probleem op te lossen, ben benieuwd.

mvg
Johan

Succes Johan, lukt het niet dan "zien" we je vanzelf terug.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan