Gebruikers op apparte partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

redroest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
goeiedag :)

Ik heb net mijn pc compleet schoongeveegt en heb windows 2000.
In totaal heb ik 2 harde schijven: C is de windows schijf waarmee ik een G backup partitie heb gemaakt, D is me data schijf (80 gig). Op D heb ik 2 partities gemaakt namelijk gebruiker 1 en gebruiker 2.

gebruiker 1 is de admin en heeft rechten over de hele pc. gebruiker 2 heeft alleen rechten over zijn eigen partitie. Dit betekend dus dat hij niet op de gebruiker 1 of win partitie kan komen.

Omdat windows op de C partitie staat en dus de map met 'mijn documenten' en het profiel van gebruiker 1 en gebruiker 2 ook op C staan. Heeft gebruiker 1 geen rechten om dingen te downloaden of te installeren (gebruiker 1 natuurlijk wel, Dat is immers de admin).

Mijn vraag is nu dus: Is het mogelijk om het volledige windows account van gebruiker 2 naar zijn eigen partitie te verplaatsen en hem de rechten te geven om dingen te downloaden of te installeren op zijn eigen partitie? Met de map 'mijn documenten' weet ik het wel, maar voor de rest van het profiel?

Kun je die hele map van de gebruikers niet verplaatsen?
Dacht dat windows dan met een melding kwam, of het de bedoeling was dat een heel account gaat verplaatsen.

Dus vanaf documents and settings, de hele map, met rechtermuisknop slepen en verplaatsen naar een andere partitie.

Nee dat is volgens mij geen optie, want als je dat doet staan alle bestanden (dus ook van andere accounts) op de partitie van 1 gebruiker :(

Maar die kun je toch naar de 2 verschillende partities slepen?
Het ene account "Admin 1" naar D:\ en het andere account "User 2" naar E:\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan