gebruikers-pagina: hoe daaraan beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clararthur

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

Ik heb al wel enkele websites lopen, gemaakt in Dreamweaver. Ik heb ook wel een basis-kennis html.
Het is doch al een tijd geleden dat ik hier nog mee bezig ben geweest.

Nu wil ik eigenlijk iets heel eenvoudigs maken, maar ik vind niet hoe :confused:
Ik wil een pagina met 10 buttons. Als er iemand op die pagina komt, en op een button klikt, moet deze button rood worden (en vooral blijven). De bedoeling is dus gewoon dat elke bezoeker de kans krijgt om op een button te duwen, behalve op de buttons die al gebruikt werden.

Mijn eerste probleem was eigenlijk al de button-kleur veranderen bij on-click...:confused:

Xara Menumaker is een mooi programma daarvoor. Je kan kiezen uit vele buttons en zelf instellen welke kleuren, achtergrond, letters en mouse-over.:thumb:

Maar is dan niet het probleem dat telkens er een nieuwe gebruiker naar de pagina gaat, er terug vertrokken wordt van de 'begin'-situatie (ik bedoel daarmee, dat alle knoppen dan weer 'niet-ingedrukt' zijn) ?
Hoe moet ik 'onthouden' dat er al iemand op een button geduwd heeft?

Ik denk wat jij bedoeld dat dat niet zomaar zal gaan lukken. Xara Menumaker kent dat niet.
Lijkt mij trouwens onwaarschijnlijk wat jij wilt:( Een link die door een ander in gebruik is, is voor iedereen toegankelijk. Je zal het op een andere manier op moeten lossen. Soort menuknoppen met een code die constant verandert en ingevoerd moet worden. Hiermee kan ik je echter niet helpen:cool:

Ik vond niet direct een antwoord hierop, dus heb ik mijn 'buttons' maar in een poll gegoten, zo kan ik ook zien welke 'button' al geklikt is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan