Gebruikers van wifi-netwerk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hallo,

Wij hebben thuis een upc-aansluiting welke is verbonden met een 300N Wireless router van Sitecom. De snelheid van upc is 30mb. Ik haal op mijn (draadloosverbonden) computer echter maar 9mb. Upc gebeld, alles getest (comp. rechtstreeks op modem aangesloten gaf volle snelheid) en daar kwam uit dat er heel veel apparaten via de wifi zijn verbonden waardoor de snelheid terugloopt. Router resetten of sitecom bellen was de optie die ik kreeg.

Ik kan hier niets van terugvinden/zien in de routerpagina (192.168...), qua gebruikers dan. Er zijn ongeveer (alle telefoons en comps meegerekend) 7 draadloze wifi verbindingen, die echter niet allemaal de hele dag online zijn. Wel zijn er in de loop der tijd ook verbindingen gelegd van vrienden/familie die terloops gebruik maken van de wifi, maar niet meer als ze weggaan.
De router heb ik gereset, maar het blijft dezelfde snelheid, en het wachtwoord veranderd zodat er geen nieuwe op kunnen.

Hoe moet ik dit zien, blijven alle verbindingen ooit gemaakt gereserveerd? en zo ja, hoe kan ik dat verwijderen? En daarbij, hoeveel kan zo'n 300N aan?
Ik hoor graag van jullie,
groeten,
Jane

Heb je van UPC een router of een modem.
M.a.w.: Heb je toevallig 2 routers achter alkaar hangen of is het de sitecom direct op je modem, wat dan op brigde modus staat.

Ik heb namelijk bij mezelf gemerkt (toen ik mijn nieuwe UBEE modem van ziggo kreeg -met ingebouwde router- had ik op mijn wlan router welke hier weer op zat aangesloten maar de halve snelheid ten opzichte van direct aangesloten op de UBEE modem/router.
Dit leek te komen door dat er een dubbele NAT translatie plaatsvind (in elke router gebeurt dat).

Als jij dus ook 2 routers achter elkaar hebt zou ik die van UPC op bridged zetten als dat kan.

Bedankt voor je snelle antwoord!

De router is direct op aan modem van Upc gelinkt dmv vaste bedrading. Het modem van upc is een modem dus..:). Ik kan dus upc niet op bridged zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels gevonden. De Quality of Service (Qos) stond aan. Ik heb hem uitgezet en nu weer volle snelheid!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan