gebruikers versie database op werkschijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvwezel

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
31
Hallo daar zijn we weer.
volgende stap
oke data base werkt(nee het stukje bijlage moet nog ) maar ik wil de huidige versie gaan gebruiken.
deze word door meerdere mensen gebruikt maar puur om info te vinden of formulieren te vullen.
ik ben dus al bezig geweest om te kijken naar YouTube front/back end database.
maar even kan het makkelijker?
Ik wil gewoon dat hun alleen de gecreëerde formulieren zien en daarom heen dus niets.
dus geen navigatiebalk Acces ( die kan dus weg met F11 )
en ook geen Microsoft balk ???
en als ik dit creëer hoe kan ik er dan wel bij ?

ik hoop dat men mij weer een stapje op weg kan helpen.
 
Wat bedoel je met 'kan het makkelijker'? Makkelijker dan wat?
Een FE-BE is heel simpel te maken door een kopie te maken van je db, ze te hernoemen en in de ene variant alle tabellen weg te gooien (de FE) en in de andere alles behalve de tabellen (de BE). In de FE importeer je dan de tabellen als koppeling en klaar is je FE-BE. Daarna kun je de FE verder inrichten zoals je wilt. Heb ik geen YouTube voor nodig :).
 
octa fish ja jij ben de goeroe op acces gebied . ik als leek snap niet zo snel wat er allemaal gebeurd:eek:
Oke zoals jij het zegt eenvoud maar dan inrichten .
ik probeer de bovenste gedeelte (windows venster gedeelte boven access weg te krijgen maar dat lukt me al niet :evil:
echt ik ben hier slecht in
dus ik ga FE-BE maken en hoe krijg ik dan de BE schoon zonder windows balkje etc:cool:
 
dus ik moet twee kopie maken 1 voor FE en 1 voor BE??:eek: heb ik gedaan en heb koppeling gemaakt met BE tabellen
!! bij koppelen van tabellen gekozen voor optie twee
koppelen aan de gevensbron door een gekoppelde tabel te maken klopt dat Octa?
maar hoe krijg ik nu die FE schoon op scherm dus alleen die formulieren zonder alle randen?
 
Laatst bewerkt:
Je ziet het goed, al is één kopie volgens mij al genoeg want het origineel kan uiteraard als BE of FE worden ingericht. Zelf maak ik altijd een kopie, hernoem de originele naar DatabaseNaam_BE en de kopie naar DatabaseNaam_FE en dan voer ik de eerder genoemde handelingen uit. In de FE zet je alle opties uit die je niet wilt, zoals het Navigatievenster, de standaardmenu's etc. Formulieren zonder randen maak ik nooit, vind ik gruwelijk lelijk :). Maar vooral doen wat jij mooi vind, het is jouw db :D. Kun je allemaal instellen op de Eigenschappen pagina van de formulieren. Wil je de ingestelde formuliereigenschappen ook zien, dan moet je ze wel Pop-up maken (tabblad <Overige>).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan