gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Ik heb een beheerders account en daarop eigenlijk alles geinstalleerd, werkt goed geen probleem maar als ik nu naar het gast account ga dan kan ik ook het internet niet op... moet ik internet daar ook nog op installeren of zijn er andere mogelijkheden?

werk met xp home
 
Krijg je een foutmelding? Wat gebeurd er presies op het gast-account?
 
Ik krijg gen foutmelding er gebeurt niets maar ik kan ook niet inloggen, ik zie bij programma's ook geen speedtouch staan
 
Laatst bewerkt:
Kun je in het gast-account in i.e. de verbindings gegevens eens nakijken?

i.e. / extra / internet opties / verbindingen.

Staan die hetzelfde als in je beheerders account?
 
Als ik naar mijn gast account ga, dan staat er bij verbindingen niets, en als ik de wizard wil starten moet ik administrator rechten hebben, conclusie ik moet via mijn eigen account de boel instellen.

maar hoe?
 
ik zou die gast account eens verwijderen en nadien terug inschakelen.
 
Geplaatst door o'neil
ik zou die gast account eens verwijderen en nadien terug inschakelen.

Goed plan. :thumb:

In princiepe moeten de vaste progjes uit windhoos gewoon standaard op alle accounts werken.
Tenzij je daar restricties op maakt.

Software die je zelf installeerd kan hiervan afwijken.
De betere software vraagt erom of er 1 gebruiker of alle accounts mogen gebruiken.

Na verwijderen en terugzetten van het account, worden de instellingen daarvoor ververst.
Heeft gast-account ook een eigen mail box, en eigen documenten? Even backup van maken dan.
 
Ik denk dat ik het nu wel ingesteld heb , ik kan tenminste mijn extra account gebruiken voor internet"het was een kwestie van speedtouch toch even zoeken in de programma, dacht ik , dus zover is het gelukt.

Maar heb ik nog een andere vraag, als ik nu zeg maar even het gast account open, en dan via deze comp----> verkennen---> en dan in de boom ga zoeken naar mijn schiojven -------> klik ik op een schijf dan wordt deze gewoon geopend en dat was voor mij niet de bedoeling, is dit te veranderen dat de gast account niet aan de schijven welke ik niet wil kan komen.
en zo ja hoe stel ik dat in....?
 
Het makkelijkste gaat dit, als je in veilige modus inlogt, en dan verkenner openen.
Rechtse klik op een partitie of map, eigenschappen / beveiliging.
Hier kun je regelen wie er wel er niet in je mappen mogen komen. Let wel dat je je eigen account volledige toestemming geeft, anders kom je er zelf echt niet meer in.

Geef de mappen door naar onderen, op alle submappen.
(opnieuw instellen of iets dergelijks)
Administrator account en jij zelf dus 100 % toestemming geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan