gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Locolost

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2001
Hallo,

Is er een manier om direct bij het opstarten binnen de instellingen van een gebruiker te gaan, dus zonder dat er eerst de pictogrammen van alle gebruikers staan?

Dank u

Loco i am lost.

Ja dat is mogelijk.
Dan moet je de andere gebruikers van je computer verwijderen.
Anders hebben de accounts natuurlijk geen zin als je dat kunt.
Dan zou je bij mij op de computer zo naar binnen kunnen en ik ben administrator van de computer en daar wil ik een andere gebruiker niet hebben.

Dus wat jij wil kan dus niet.
Of je gooit alle gebruikers uit je computer.

dank u voor de reactie,

Ik ben zelf administrator van deze pc, kan dat dan ook niet?

Groeten

na de schermbeveiliging

Wat me eigenlijk stoort is dat ik elke keer nadat mijn schermbeveiliging is ingeschakeld en ik even met de muis beweeg of op en toets druk, weer in het aanmeldingsvenster kom.
Ook wanneer ik uit slaapstand kom moet ik me weer aanmelden.

Alleen ik en mijn dochter( die een volledig aangepast bureaublad heeft) gebruiken de computer.

Kan dat niet veranderd worden?

Groeten

Volgens mij gaat dat wel, maar ik kan ook fout zitten.
Ervan uitgaande dat het hier om windows xp gaat:
start->uitvoeren: typ in: "control userpasswords2" (zonder de quotes) en druk op enter.
Selecteer in het selectiepaneeltje de gebruiker die je vanzelf wilt laten aanmelden, vink het vakje 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" daarboven uit, en druk op OK.

Volgens mij moet het zo werken.

Wijnands

beste wijnands,

Dit blijk toch niet te werken, ik kom nog steeds in het aanmeldingsvenster terecht waar ik en mijn dochter elk een poctogram hebben.

Groeten,

Frank

ps.: ik heb gelezen in een blad dat je als je alléén gebruiker bent het programma"Microsoft.net 1.1 framework" zou kunnen deïnstalleren en dan zou je kunnen opstarten zonder aanmelding?

Ben ik dan de instellingen van mijn dochter niet kwijt?

Groeten

Je kunt niet met twee accounts op een pc werken zonder in te loggen.
als je dat niet wilt dan zul je het account van je dochter moeten verwijderen en ja dan zijn haar instellingen kwijt.
Wat je wel zou kunnen doen is de harddisk opdelen in twee partities en er dan twee keer xp opzetten.
Maar dan moet je tijdens de opstart al kiezen welk systeem opstart.

zoals je het nu hebt zal jou vraag niet gaan werken.

Dit kan wel :)

Download en istalleer TweakUI in het boompje rechts klik Logon en dan AutoLogon..
Vul de gebruikersnaam in en eventueel het wachtwoord...
:thumb:

screenshot0026kw.jpg

zippe,
en hoe kan de tweede gebruiker dan inloggen.
nu start steeds de ingegeven gebruiker op??
De dochter heeft eigen instellingen die behouden moeten blijven.

Laatst bewerkt:
Als het goed is is dit nadrukkelijk "At System start up" dus je kan na de opstart uitloggen met de daarvoor aanwezige snelkoppeling in startmenu, en weer opnieuw inloggen als beheerder`..

Heb het niet geprobeerd maar als het goed is, op de safe mode functie (F8) grijpt dit niet toe en kan je in gewenste beheerders account inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan