Gebruikersaccount blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
73
Beste Forummers,

Ik heb geprobeerd wat aanpassingen te realiseren voor mensen met een visuele beperking om het werken op mijn PC te vergemakkelijken. :p

Op mijn PC heb ik vier gebruikersaccounts ingesteld.

Het hoofdaccount is nu niet meer bruikbaar. Het blijft hangen na opstarten. Ik werk nu vanuit andere gebruikersaccounts, maar kan daar minder op. Omdat
alleen het gebruikersaccount met administratieve rechten dingen kan.

En ik ben mijn bureaublad items kwijt van dat gebruikersaccount. Kan er althans niet bij.

Heeft mij geleerd om voorzichtig te zijn met het wijzigen. configuratiescherm voorzieningen voor slechtzienden, vergrootglas inschakelen. Met name dat laatste is het probleem volgens mij.

Hoe kan ik het vinkje voor vergrootglas inschakelen weer weghalen = Ook mijn toetsenbord werkt niet goed in de andere gebruikersaccounts. Vraagteken toetsen geeft isgelijkteken.

Prettig weekend,

:love:
Vupido
 
Laatst bewerkt:
Hi Mik Zjegger,

Ja, heb ik.

Maar vanuit mijn extra gebruikersaccounts wordt eerst om wachtwoord gevraagd, voordat herstel wil starten. HET wachtwoord voor mijn totale PC. Dat had ik ergens op moeten schrijven....

Wat nu?

Zit ook met Dashlane. Dat heeft al mijn passwords opgeslagen op mijn hoofdgebruikersaccount, waar ik nu niet in kan. Maar kan natuurlijk wel naar de Dashlane website gaan en daar inloggen via een ander gebruikersaccount.

Dat allemaal omdat ik visuele hulpmiddelen wilde instellen.

Tot forums,
:love:
Vupido

Hi forummers, Hi Mik Zjegger,

Ik moet dus mijn eigen PC hacken om het hoofdwachtwoord te achterhalen zodat ik systeemherstel kan draaien.

Of ik moet het aangetaste gebruikersaccount verwijderen. Dan ben ik ook eea kwijt. Maar waarschijnlijk kan dat ook niet zonder masterpassword.

Het is toch handig om de voornaamste wachtwoorden ergens op papier of in bestandje op USB-stick te hebben. Vroeger kende ik ze uit mijn hoofd. Maar het zijn er steeds

meer geworden en ik moet ze ook regelmatig veranderen. Het is niet meer bij te houden.

Tot forums,
:love:
Vupido

Hallo forummers,
Heeft het zin om bij het opstarten enter setup - F12 - te doen en dan een supervisor password in te stellen

Tot Forums,

https://pcmweb.nl/artikelen/tips-en-trucs/zo-breek-je-in-in-windows-10-zonder-wachtwoord/?API_COOKIE_REDIRECTED=True Dit gevonden. Dit lijkt me erg veel werk, maar wel een werkbare oplossing.

Tot forums,

Vupido ook uit de stad van André Rieu
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Systeemherstel kunnen uitvoeren nadat ik het hoofdwachtwoord in een bureaulaadje had gevonden. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan