Gebruikersaccount kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
In de C't van deze maand las ik een prachtig artikel over Service Pack 2 voor WinXP. Ze hebben een beveiligingscentrum toegevoegd, wat eigenlijk niet zoveel zin heeft omdat een slimme worm/virus dit ding gemakkelijk kan uitschakelen of misleiden. Dit alles zou niet kunnen als je inlogt met beperkte rechten, dus niet als Administrator. Als je dat doet heeft dat hele beveiligingscentrum alweer geen zin, omdat er dan toch geen programma's als de virusscanner uitgeschakeld kunnen worden, wat precies is waar het centrum voor is opgezet. Maar dat terzijde.

Dat inloggen met beperkte rechten heeft me wel aan het denken gezet, want ik log altijd gewoon als admin in, met alle mogelijke gevolgen vandien. De boosdoeners kunnen dan gewoon hun gang gaan, omdat ze hetzelfde mogen als ik, zoals Firewall en virusscanner uitschakelen of programmaatjes installeren.

Dus ik dacht ik maak eens een accountje aan met beperkte rechten. Allemaal leuk en aardig, maar ik kan helemaal opnieuw beginnen met mijn voorkeursinstellingen aan te maken. Start Menu, kleuren, geluiden, tweaks, router, muis, systray: alles is standaard. Aangezien ik niet zo veel zin heb om alles opnieuw te gaan tweaken naar mijn eigen zin, vroeg ik me af of het niet mogelijk is om een accountje op de één of andere manier te kopiëren. Iemand?
 
Hi Mark,

Daar heb ik zeker wat aan, geweldig! Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het leek me inderdaad logisch dat XP dit soort instellingen ergens opslaat.

Ik laat het nog wel horen.

Thx.

Fred
 
Nou , ik heb het geprobeerd, maar helaas is het maar een deeloplossing. Het Startmenu en de favorieten worden inderdaad netjes meegekopieerd, maar daar blijft het dan wel bij.

Vormgeving, geluiden, achtergrond, systray, muisinstellingen, noem maar op, alles moet weer opnieuw ingesteld worden.

Ik denk dat ik bij een clean install eens met beperkte rechten ga beginnen, nu is het me nog teveel werk. Of iemand anders moet nog een idee hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan