Gebruikersaccount naar andere partitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo, ik wil mijn gehele gebruikersaccount (mijn documenten mijn afbeeldingen etc) naar de d schijf (in plaats van de c schijf) dus dat hij alleen op de d schijf staat en NIET op de c schijf.

iemand een idee? mvg

In windows 7 is dat gewoon een kwestie van de betreffende map "verplaatsen" naar een andere map.

Laatst bewerkt:
Dus ik ga naar c - gebruikers - en knip daar heel de map met mijn naam naar de d schijf?

Onder Windows 7 gaat het om de map C:\gebruiker\gebruikersnaam

Wel even in map-weergave de vinkjes aanzetten dat verborgen mappen en systeem mappen zichtbaar moeten zijn, anders zijn deze mappen verborgen.
Maak overigens altijd eerst een kopie naar een externe HD of USB-stick voor het geval er iets niet goed gaat.

Laatst bewerkt:
bb.jpgbb.jpg

ik zie alleen gebruikers niet documents and settings

Ik snap er niks van.
dus ik ga gewoon naar mijn gebruikersmap en zorg dat alle onzichtbare mappen zichtbaar zijn , en plak dan alles op de d schijf?

Niet alles, maar alleen de mappen "Mijn documenten", "Mijn Muziek", mijn afbeeldingen", "Mijn Videos" en wellicht ook de Favorieten.

Eerst veiligstellen naar een externe HD of USB voor het geval het verplaatsen mis gaat.
Daarna is het gewoon een kwestie op de rechtermuisknop op eigenschappen/locatie drukken en kiezen voor verplaastsen naar de nieuwe locatie, zoals bijv. de een map in de D: - partitie.

Herstart Windows en al die data is vanaf nu op een andere plek.

Laatst bewerkt:
*zucht* Lees al je topics eens goed
Rechts klikken op "mijn documenten" ; eigenschappen; en de knop verplaats of welke synoniem er ook gebruikt wordt. Alle voor je account relevante mappen moeten dan meekomen. De rest is onbelangrijk en mag bij een crash verloren gaan

Met knippen en plakken blijven alle verwijzingen naar "mijn documenten" naar de c-schijf staan, als je die knop gebruikt dan werkt het allemaal ook na het verplaatsen nog.

Ron

Laatst bewerkt:
Nu te laat, weet ik ook weer dat ik niet naar forums moet gaan ;)
nou staat het heel raar test.jpg
mijn bureablad locatie is nou mijn gebruikersnaam
ik kan dit niet terug zetten :S
standaardinstellingen herstellen gaat niet foutmedling:
kan bovenliggende map niet naar onderliggende map omleiden het opgegven pad is ongeldig

Gelukkig doet systeem herstel wonderen en staat het weer als vanouds (wel op de c)

Vermoedelijk is het niet goed gegaan omdat er rechtstreeks naar de D-partitie is verplaatst? Het verplaatsen moet altijd naar een andere map. Dus eerst in de partitie een map maken.

hoe bedoel je naar een andere map, in de d partities staan toch andere mappen?
ik had op de d schijf gebruikers mappen aangemaakt en ze daar ingezet

Is dat verplaatsen wel gedaan door met de rechtermuisknop op de te verplaatsen map te drukken op "Eigenschappen" en dan kiezen voor "locatie" (soms heet dat ook "Doel"), daar de nieuwe locatie intikken en Verplaatsen. Dat zou moeten werken.

Dat van die mappen, daarmee bedoelde ik dat het verplaatsen niet naar een partitie mag, maar alleen naar een andere map in een partitie.

Laatst bewerkt:
Hoe moet je dan wel naar een andere partitie verplaatsen, daar gaat het nou helemaal om ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan