Gebruikersaccount uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb win xp prof. Als ik mijn computer opstart, krijg ik eerst mijn gebruikersaccount te zien met een foto om toegang te krijgen tot de desktop. Hoe kan ik deze functie uitschakelen? Ik heb software geinstalleerd waardoor hij dit nu steeds weergeeft bij het opstarten, maar dat wil ik niet. Hoe kan ik het uitschakelen?

Ga naar Start>uitvoeren>control userpasswords2>het vinkje wat hier staat weghalen.

Ik heb dat een keer geprobeerd, ik moet dan ook nog een password en gebruikersnaam invullen nadat ik het vinkje heb weggehaald. Toen ik mijn computer opstarten had ik dus een probleem want hij zei dat het password niet klopte en ging toen over op: windows wordt gestart maar dat deed hij dus niet, hij bleef hangen. Zat toen even in de stress maar toen heb ik hem in de veilige modus weer terug gezet zoals hij stond en ben ik dus nog niet verder gekomen.
Wat nu?

P.s. via welk menu kan ik control userpasswords2 ook bereiken, zonder eerst naar start en uitvoeren te hoeven? Want heb me het ongans gezocht naar die mogelijkheid, waar staat dit onder?

Even een aanvulling op mijn bericht. Ik krijg die inlogscherm toen ik gisteren software heb geinstalleerd waar ik Microsoft ASP.NET of iets dergelijks voor moest installeren. Nu zie ik bij gebruikersaccounts ook ASP.NET staan. Wat is dit? En kan ik deze verwijderen? Ik wilde het gisteren al proberen, maar wilde daar nog even mee wachten tot dat ik de vraag hier gepost had.
Alvast bedankt.

ASP.NET:

http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/aspnet/whatis.asp

ASP.NET is een "aanbevolen Update" die jij of iemand anders toegevoegd heefd om te downloaden van de Windows Update site. Deze Updates van ASP.NET staan in Software en kan je verwijderen. Als je ze verwijderd pc wel afsluiten en weer opstarten zodat alles correct verwijderd wordt!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door erwin32
P.s. via welk menu kan ik control userpasswords2 ook bereiken, zonder eerst naar start en uitvoeren te hoeven? Want heb me het ongans gezocht naar die mogelijkheid, waar staat dit onder?

Volgens mij kan dit alleen op deze manier:
Start>uitvoeren>control userpasswords2

Geplaatst door l.slaats.
ASP.NET:

http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/aspnet/whatis.asp

ASP.NET is een "aanbevolen Update" die jij of iemand anders toegevoegd heefd om te downloaden van de Windows Update site. Deze Updates van ASP.NET staan in Software en kan je verwijderen. Als je ze verwijderd pc wel afsluiten en weer opstarten zodat alles correct verwijderd wordt!

Maar dat programma, ik geloof dat het Microsoft NET 1.1 heet of zo waar dat ASP.NET onder valt. Als ik dat dan verwijder werkt die software niet meer volgens mij waarvoor ik dit programma heb moeten downloaden omdat die software gemaakt is op basis van dat ASP.NET. Of kan ik die gebruiker wel verwijderen bij useraccounts zonder die software te beschadigen?

Microsoft.NET Framework.

Geplaatst door erwin32
Of kan ik die gebruiker wel verwijderen bij useraccounts zonder die software te beschadigen?

Ja dat kan ook: Start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts. Hier kan je die gebruiker verwijderen. Die bestanden in Software blijven dan daar gewoon staan!

Re: Microsoft.NET Framework.

Geplaatst door l.slaats.

Ja dat kan ook: Start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts. Hier kan je die gebruiker verwijderen. Die bestanden in Software blijven dan daar gewoon staan!

Yep, het werkt. Hij start nu ook weer op als voordat ik die software en dat ASP.NET had geinstalleerd. Hij loopt gelijk weer door naar mijn desktop.
Vreemd dat daar dan een user bij komt toen ik die software had geinstalleerd. Enig idee waar dat goed voor is?

Re: Re: Microsoft.NET Framework.

Geplaatst door erwin32

Yep, het werkt. Hij start nu ook weer op als voordat ik die software en dat ASP.NET had geinstalleerd. Hij loopt gelijk weer door naar mijn desktop.
Vreemd dat daar dan een user bij komt toen ik die software had geinstalleerd. Enig idee waar dat goed voor is?

Omdat je een account hebt aangemaakt door Microsoft.NET Framework te downloaden!? :)

Re: Re: Re: Microsoft.NET Framework.

Geplaatst door l.slaats.

Omdat je een account hebt aangemaakt door Microsoft.NET Framework te downloaden!? :)

Aha vandaar, maar wel vreemd. Heb dat bij andere software nooit gehad.

Is volgens mij ook alleen maar bij deze "Software"

Microsoft .NET Framework versie 1.1 (Nederlands)

Microsoft .NET Framework is een onderdeel van het Windows-besturingssysteem. Ontwikkelaars kunnen met .NET Framework eenvoudiger en sneller krachtige software maken waarmee de prestaties, schaalbaarheid, integratiemogelijkheden, betrouwbaarheid, beveiliging en eindgebruikerservaringen worden geoptimaliseerd. Tevens kunnen de kosten voor distributie en beheer tot een minimum worden beperkt.

Gebruikers van Windows moeten .NET Framework installeren om toepassingen te kunnen uitvoeren die zijn ontwikkeld met .NET Framework.
Deze versie bevat een aantal verbeteringen ten opzichte van versie 1.0 van .NET Framework. U moet deze versie installeren als u toepassingen wilt uitvoeren die zijn ontwikkeld met .NET Framework 1.1. Ga naar .NET Framework Home voor meer informatie over .NET Framework. (Deze site is wellicht in het Engels.)

Opmerking Als u .NET Framework 1.1 downloadt op een computer met een niet-Engelstalige interface en er een bijbehorend taalpakket voor .NET Framework beschikbaar is, wordt dit automatisch gedownload met deze installatie. Taalpakketten voor .NET Framework bevatten vertaalde tekst, zoals foutberichten, voor andere talen dan Engels.

Systeemvereisten

.NET Framework kan worden geïnstalleerd op de volgende besturingssystemen:

Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 98 Tweede editie
Microsoft Windows ME
Microsoft Windows NT 4.0 (Workstation of Server) met Service Pack 6.0a. ASP.NET wordt niet ondersteund in Windows NT 4.0.
Microsoft Windows 2000 (Professional, Server, Datacenter Server of Advanced Server) met het meest recente Service Pack
Microsoft Windows XP (Home Edition of Professional)
Windows Server 2003-familie (geïnstalleerd met het besturingssysteem)

Voor alle versies van .NET Framework geldt dat Internet Explorer versie 5.01 of hoger moet zijn geïnstalleerd.

Hardwarevereisten

90 MHz Pentium-processor met minimaal 32 MB geheugen (96 MB wordt aanbevolen)

Aanvullende vereisten voor het uitvoeren van servertoepassingen

Een van de volgende besturingssystemen:
Windows 2000 (Professional, Server, Datacenter Server of Advanced Server) met het meest recente Service Pack
Windows XP Professional
Windows Server 2003-familie
Microsoft Data Access Components (MDAC) 2.6 (MDAC 2.7 SP1 wordt aanbevolen)
133 MHz Pentium-processor met minimaal 128 MB geheugen (256 MB wordt aanbevolen)

.NET Framework gebruiken

Start de computer opnieuw op om de installatie te voltooien als hier om wordt gevraagd. Hierna kunt u .NET Framework-toepassingen uitvoeren.

Installatie van .NET Framework ongedaan maken

Klik op Start en kies Instellingen en Configuratiescherm. (Klik in Windows XP op Start en kies Configuratiescherm.)
Klik op Software.
Klik op Microsoft .NET Framework 1.1 en klik op Wijzigen/Verwijderen. (Klik in Windows 9x op Toevoegen/Verwijderen.)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.
Is volgens mij ook alleen maar bij deze "Software"

Microsoft .NET Framework versie 1.1 (Nederlands)

Microsoft .NET Framework is een onderdeel van het Windows-besturingssysteem. Ontwikkelaars kunnen met .NET Framework eenvoudiger en sneller krachtige software maken waarmee de prestaties, schaalbaarheid, integratiemogelijkheden, betrouwbaarheid, beveiliging en eindgebruikerservaringen worden geoptimaliseerd. Tevens kunnen de kosten voor distributie en beheer tot een minimum worden beperkt.

Gebruikers van Windows moeten .NET Framework installeren om toepassingen te kunnen uitvoeren die zijn ontwikkeld met .NET Framework.
Deze versie bevat een aantal verbeteringen ten opzichte van versie 1.0 van .NET Framework. U moet deze versie installeren als u toepassingen wilt uitvoeren die zijn ontwikkeld met .NET Framework 1.1. Ga naar .NET Framework Home voor meer informatie over .NET Framework. (Deze site is wellicht in het Engels.)

Opmerking Als u .NET Framework 1.1 downloadt op een computer met een niet-Engelstalige interface en er een bijbehorend taalpakket voor .NET Framework beschikbaar is, wordt dit automatisch gedownload met deze installatie. Taalpakketten voor .NET Framework bevatten vertaalde tekst, zoals foutberichten, voor andere talen dan Engels.

Systeemvereisten

.NET Framework kan worden geïnstalleerd op de volgende besturingssystemen:

Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 98 Tweede editie
Microsoft Windows ME
Microsoft Windows NT 4.0 (Workstation of Server) met Service Pack 6.0a. ASP.NET wordt niet ondersteund in Windows NT 4.0.
Microsoft Windows 2000 (Professional, Server, Datacenter Server of Advanced Server) met het meest recente Service Pack
Microsoft Windows XP (Home Edition of Professional)
Windows Server 2003-familie (geïnstalleerd met het besturingssysteem)

Voor alle versies van .NET Framework geldt dat Internet Explorer versie 5.01 of hoger moet zijn geïnstalleerd.

Hardwarevereisten

90 MHz Pentium-processor met minimaal 32 MB geheugen (96 MB wordt aanbevolen)

Aanvullende vereisten voor het uitvoeren van servertoepassingen

Een van de volgende besturingssystemen:
Windows 2000 (Professional, Server, Datacenter Server of Advanced Server) met het meest recente Service Pack
Windows XP Professional
Windows Server 2003-familie
Microsoft Data Access Components (MDAC) 2.6 (MDAC 2.7 SP1 wordt aanbevolen)
133 MHz Pentium-processor met minimaal 128 MB geheugen (256 MB wordt aanbevolen)

.NET Framework gebruiken

Start de computer opnieuw op om de installatie te voltooien als hier om wordt gevraagd. Hierna kunt u .NET Framework-toepassingen uitvoeren.

Installatie van .NET Framework ongedaan maken

Klik op Start en kies Instellingen en Configuratiescherm. (Klik in Windows XP op Start en kies Configuratiescherm.)
Klik op Software.
Klik op Microsoft .NET Framework 1.1 en klik op Wijzigen/Verwijderen. (Klik in Windows 9x op Toevoegen/Verwijderen.)

Ok, dank voor de info. Alleen kan ik die software volgens mij niet verwijderen anders werkt dat programma niet meer volgens mij.

Graag gedaan :)

PS: Heb zelf deze in Software verwijderd en Xp loopt nog steeds als een trein :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.
Graag gedaan :)

PS: Heb zelf deze in Software verwijderd en Xp loopt nog steeds als een trein :D

Ja dat zal best, maar werkt dat programma dan ook nog goed wat op die software is gebasseerd ook nog wel? Dat is mijn vraag;)

Mis ik nu iets....?? Welk programma bedoel je eigenlijk?
En jouw vraag was "Hoe kan ik een gebruikersaccount uitschakelen" ........:confused:

Geplaatst door l.slaats.
Mis ik nu iets....?? Welk programma bedoel je eigenlijk?
En jouw vraag was "Hoe kan ik een gebruikersaccount uitschakelen" ........:confused:

Heb het programma Shortwavelog geinstalleerd, www.shortwavelog.com omdat te kunnen installeren moest ik eerst dat Microsoft NET 1.1 er op zetten. Dat shortwavelog programma is gebasseerd op de technologie van dat Microsoft NET 1.1., ben dus bang als ik dat verwijder, dat programma niet meer werkt...dus. Hoop dat het zo duidelijk is ;-).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan