Gebruikersaccount van administrator verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geraldientje

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2005
Berichten
10
Hallo,

Op onze computer zijn 2 gebruikersaccounts ingesteld. Sinds enige dagen is nu het account van de administrator spoorloos verdwenen.

Na opstarten van de computer verschijnen de 2 plaatjes van de betreffende accounts. Wanneer je nu kiest voor dat van de administrator verschijnt de volgende tekst:

De service User Profile-service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Op het configuratiescherm komt dat gebruikersprofiel ook helemaal niet meer voor. Het andere werkt gelukkig nog wel naar behoren.

Elke poging om dit probleem op te lossen loopt steeds weer dood op het feit dat je zo ongeveer bij elke wijziging die je wilt maken een wachtwoord van de administrator nodig hebt. Wanneer ik dat invoer wordt het niet geaccepteerd, want er is immers geen administrator meer. Anders zou het misschien nog wel op te lossen zijn door gewoon een nieuw account aan te maken, maar ook daarvoor heb je het wachtwoord nodig. Ik word er zo moedeloos van. Kan iemand mij a.u.b. helpen? Bij voorbaat mijn dank.

Marion.
 
Welke versie van Vista heb je?

Overigens is het ten zeerste af te raden om onder het ingebouwde administrator-account te werken. Mocht er iets misgaan, heb je niets meer om op terug te vallen.
 
Elke poging om dit probleem op te lossen loopt steeds weer dood op het feit dat je zo ongeveer bij elke wijziging die je wilt maken een wachtwoord van de administrator nodig hebt.
-Een- administrator. Er zijn twee accounts zeg je: is de andere account geen administrator?
Het account dat niet meer werkt, heeft ook de naam "Administrator" begrijp ik?
 
Ja, klopt. Het account dat niet meer werkt is van de administrator. Het nog wel werkende is geen administrator.
 
Ja, klopt. Het account dat niet meer werkt is van de administrator. Het nog wel werkende is geen administrator.

Dan ben ik bang dat je echt een probleem hebt. Waarom heb je überhaupt dit account gebruikt?

Kun je opstarten in veilige modus met opdrachtprompt?
 
Dit account werd dagelijks gebruikt door mijn man. Toen de computer werd geleverd was de vraag aan mijn man: hoe heet U. Vervolgens heeft degene die hem gebruiksklaar heeft gemaakt de naam van mijn man ingevuld, waardoor hij tevens de administrator was en tevens een 2e account met mijn naam gemaakt (geen administrator).

Dat opstarten in de veilige modus met opdracht prompt wil ik wel proberen, alleen weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat werkt.
Ik ben wel lastig hè.
 
Vervolgens heeft degene die hem gebruiksklaar heeft gemaakt de naam van mijn man ingevuld, waardoor hij tevens de administrator was en tevens een 2e account met mijn naam gemaakt (geen administrator).
Dat is wat anders wat je nu zegt. Ik vroeg eerder "Het account dat niet meer werkt, heeft ook de naam "Administrator" begrijp ik? ".

Jij antwoordde hier bevestigend op, maar dat is dus niet waar. Het is een account met de naam van je man, met administratorrechten. Dit betekent dat het account met de naam Administrator nog beschikbaar is. Wel is het zo dat deze standaard is uitgeschakeld.. Het geeft ons nieuwe opties, maar ook nieuwe uitdagingen. Eens zien :).

Hoe je opstart in veilige modus lees je hier. Wij willen de "Veilige modus met opdrachtprompt" (indien je voor de 2e methode kiest), of het vinkje bij "Andere gebruikersinterface" als je de msconfig-methodiek hanteert.
 
Hier ben ik eindelijk weer. Heb inmiddels nog grotere problemen gehad. Het opstarten in de veilige modus werkt niet. Mogelijkheid 2 mislukte omdat ik na ettelijke keren indrukken van de F8 toets geen opstartmenu zag verschijnen. Mogelijkheid 1 was nog erger: het is wel gelukt om een vinkje bij opstarten in veilige modus en andere gebruikersinterface te plaatsen, doch daarna kwam het opstarten niet verder dan een scherm waar in alle 4 de hoeken "veilige modus" stond en de mededeling
"Microsoft (R) Windows (R) (Build 6002: Service Pack2). Verder gebeurde er niets. Niets reageerde, zelfs niet het uitschakelen van de computer via de uitknop (ik besef dat dit fout is). Teneinde raad heb ik toen de stekker er uit getrokken (ook fout, maar je moet toch iets) en nog enkele malen opnieuw getracht op te starten met als resultaat de mededeling dat de computer niet juist was afgesloten (wist ik al). Vervolgens heb ik met de pijltjestoets de normale manier van opstarten geselecteerd, waarna ik wel mijn eigen account kreeg, maar een witte balk onder aan het scherm en rechts opzij. Tevens waren er problemen met het beveiligingscentrum, Norton en internet. Hierna heb ik bovenstaande opties voor veilige modus en andere gebruikersinterface weer weggehaald en normaal opstarten met alle standaardfunkties gekozen en zie daar: Mijn eigen account heb ik nu tenminste weer in de oude vorm terug en internet en Norton werken ook weer.
Ik hoop dat u er nog wijs uit wordt en hoop dat u de andere opties en uitdagingen nog wilt aangaan. Sorry, maar ik ben nu eenmaal van vóór het computertijdperk en ben al lang blij dat ik de standaarddingen redelijk onder de knie heb.
Stel uw hulp wel zeer op prijs.

M.vr.gr. Marion.
 
In de veilige modus is het normaal dat het beeld er vreemd uitziet, je geen internet hebt en Norton niet volledig kan functioneren.
Wat we willen bereiken is de Veilige modus met opdrachtprompt. Alhier krijg je een zwart venster getoond, alwaar je commando's in kunt typen. Daar zou ik e.e.a. willen uitvoeren.

safemode%20002.jpg


safemodecp-c.jpg


Verder gebeurde er niets. Niets reageerde, zelfs niet het uitschakelen van de computer via de uitknop
Je zag wel zo'n zwart schermje, als in mijn tweede afbeelding hierboven?
 
Kennelijk was ik toch wel op de goede weg, want ik zag inderdaad het tweede zwarte schermpje.

Morgen wil ik gaan proberen op te starten via de veilige modus (via mogelijkheid 1). Wanneer dat gelukt is wat moet ik dan verder voor commando's intypen in het zwarte schermpje om e.e.a. uit te voeren?
 
want ik zag inderdaad het tweede zwarte schermpje.
Dan zat je volledig goed. Beter in het vervolg even ons dan om meer info vragen (of typ je deze berichten op de desbetreffende pc?). De pc kun je middels dat scherm uitzetten met het commando "shutdown -s -t 0".

Het eerste commando dat je mag proberen:
rstrui.exe

Dit start Systeemherstel. Daarmee kun je terug in de tijd, en dat lijkt me een goede eerste poging.
 
Uw goede eerste poging was meteen raak. Via systeemherstel heb ik de computer een week teruggezet en BINGO! Het betreffende account is weer terug.

Ik wil u heel hartelijk danken voor uw suggesties; we zijn hier echt enorm mee geholpen.

M.vr.gr. Marion.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan