gebruikersaccount verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edewaal97

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
hallo allemaal,
ik zit pas een aantal minuten op het forum, maar ik ga mijn vraag toch maar stellen :P
ik hoop dus ook dat ik het op de goede plek neerzet.

ik heb al een poos 2 gebruikersaccounts, vroeger vond ik dit handig, en veiliger, wat eigenlijk wel zo is, maar de laatste tijd download en installeer ik veel, dus heb ik mijn normale account administrator gemaakt, waardoor het oude account geen nut meer heeft, ik kan het dus niet verwijderen via het configuratiescherm:
viaconfiguratiescherm.jpg

ik heb ook al gelezen dat ik het gebruikersaccount kan verwijderen via CMD (opdrachtprompt) maar dan krijg ik de volgende fout:
gebruikersacccountverwi.jpg

wat moet ik doen??:confused::confused:

ik gebruik
besturingssysteem: windows 7 (sp1) 64 bit
computer (laptop): Acer aspire 5542

te verwijderen accout: Admin
het account dat ik gebruik: Egbert

groetjes,

Egbert de waal

Dat kan ook niet, en wees blij, die ga je een keertje nodig hebben als je een probleem hebt.
Je kan Administrator ook gewoon uitzetten, net user admin /active:no

De account die je probeerd te verwijderen is een zogenaamd BUILT-IN_ACCOUNT wat ten strengste wordt afgeraden om te verwijderen.
Het verwijderen zal je trouwens alleen maar lukken via een registertweak of zoiets.
Standaard kun je dit account niet verwijderen.

Groeten Marcel

maar hoe kan het dan dat ik dit account niet kan verwijderen, met het installeren van windows (onderhand al een jaar geleden) heb ik het account genaamd "Egbert" aangemaakt als hoofdaccount, via dat account heb ik toen het account "Administrator" aangemaakt. vroeger heb ik dus ook met het account "Egbert" alleen gewerkt, zonder dat "administrator" er was, dan zou het toch moeten kunnen?

Ik weet niet wat voor Installatie jij hebt, maar Administrator zit standaard ALTIJD in Windows. Ik kan niets anders bedenken dan dat je Administrator hebt hernoemd naar Admin en op een later tijdstip 'Administrator' erbij is aangemaakt ... waarom en wat de functie hiervan is, is me echt een raadsel :D

ik had gewoon de normale installatie van windows...

ik heb toen natuurlijk wel het account "Egbert" in de tijd dat ik het account "Administrator" heb aangemaakt de rechten gegeven van een normale gebruiker (heb het in de groep "Home users" geplaatst via de opdracht "Control userpasswords2" in uitvoeren) daar heb ik trouwens ook al geprobeert het account "Administrator" te verwijderen, maar dan komt het steeds weer terug...

ook het eerst veranderen van administrator naar gewone gebruiker heb ik al geprobeerd. maar dat werkt ook niet.

Laatst bewerkt:
Zoals "Aphysemi0n" al zei, lekker laten staan dus die Administrator.
Hij eet geen brood.

Groeten Marcel

Hoi,
welkom op Helpmij
zoals al gezegd is het een standaard built-in-account dat je kunt activeren of uitschakelen maar niet verwijderen en ook geen andere staus geven.
Stel: je zelf aangemaakte account wordt gehackt o.i.d., dan zou je dus je eigen pc niet meer inkomen. Daarvoor is o.a. je adminaccount en om d.m.v. de herstelconsole de zaak evt. te herstellen. Je normale account die je adminstrator/beheerrechten hebt gegeven heeft, anders dan de meeste mensen denken, niet dezelfde rechten als de built-in-account. Vandaar dat MS er voor gezorgd heeft dat je die ook niet kunt verwijderen.

Laatst bewerkt:
okee, dan schakel ik het wel gewoon uit... als het verder geen "brood eet" zal het wel goedkomen...

slotje... (of hoe jullie dat ook noemen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan