gebruikersaccount windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Met enige schaamte (want ik beschouw mezelf toch als redelijk doorgewinterde pc-gebruiker, die doorgaans niet voor een gat gevangen zit) plaats ik hier een berichtje over gebruikersaccounts. Eerlijk toegegeven is het eigenlijk pas de eerste keer dat ik me hiermee inlaat, voorheen had ik geen reden om meerdere accounts te beheren, dus dat verlicht te pijn een beetje...

anyway...

ik heb een gebruikersaccount aangemaakt in Windows7 voor de kids. Dat is allemaal wel gelukt, maar het werkt niet zoals ik verwachtte en ik krijg het niet ingesteld zoals ik dat zou willen.
Ik heb het zo ingesteld dat ik expliciet heb aangegeven welke programma's WEL gebruikt mogen worden.

Bij aanloggen in de nieuwe account blijkt echter dat alle iconen van de administrator account ook op dit bureaublad staan. Geen probleem, even verwijderen. Maar wat schertst mijn verbazing? Vervolgens zijn die iconen OOK weg in de Admin account??

Bij aanloggen in de nieuwe account komen ongeveer 50 meldingen voorbij dat programma X Y en Z wegens ouderlijk toezicht niet toegankelijk zijn. Prima, maar waarom die meldingen?

Programma's die niet toegankelijk zijn, staan toch nog in het startmenu. Ik kan ze er wel uitgooien, maar ik maak me een beetje zorgen dat ze dan, net als de iconen op het bureaublad, ook weg zijn in de admin account.

Eigenlijk zou ik voor de kids gewoon helemaal met een schone lei willen beginnen. Blanco bureaublad, geen enkel programma zichtbaar, behalve dat wat ik voor ze installeer, of is dat teveel gevraagd?

Help??

Programma's instellen. Ouderlijk toezicht > Gebruikersbeheer > Toepassingsbewerkingen
Pictogrammen wijzigen lijkt mij dat je dit het beste kunt doen in Documents and Settings.

Die meldingen vallen volgens mij weer uit te schakelen door Gebruikersbeheerinstellingen op zijn laagst te zetten.
Configuratiescherm\Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht\Gebruikersaccounts en dan Instellingen voor Gebruikersaccountbeheerwijzigen

Hopelijk kom je hier verder mee!

ik ga het eens proberen.
Maar nog wat anders.... allerlei standaard windows toespassingen (notepad, solitaire etc.) zijn ook toegankelijk. Dat is in principe niet zo erg, maar ik zou liefst gewoon alles wat ze toch niet (of niet mogen) gebruiken uitschaken. Kunnen ze daar ook niks aan verprutsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan