gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

fariel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
56
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Als ik de computer aanzet krijg ik de gebruikeraccounts te zien die eerder aangemaakt zijn. Nu zat ik laatst in het configuratiescherm te kijken en ontdekte dat er een account is aangemaakt die voor mij onbekend is. Deze account is ook niet zichtbaar als de computer opstart. De account heet ASP.NET Machine A en is bij mijn weten niet door een gezinslid aangemaakt. Deze voor mij onbekende account heeft beperkte rechten en is beschermd door een wachtwoord.
Wat is er aan de hand? Alvast bedankt voor reacties.
 
Log in als administrator, en pas het wachtwoord aan.
Log nu in als die gebruiker, en kijk wat je krijgt.

Kan het een account van een hacker zijn?
Of een account die per abuis is aangemaakt?

onthou de gegevens, en disable het account, vanuit een admin login.
Start de pc opnieuw, en kijk of windows ergens over klaagt.
 
ASP.NET Machine A.

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software. Waarschijnlijk staat er dit bestand tussen:

Microsoft .NET framework versie 1.1 met waarschijnlijk ook nog een taalmodule (apart geinstalleerd?).

.NET framework 1.1 is een 'aanbevolen update' van Windows Update. Je kan deze gewoon weer verwijderen in Software. Sluit je pc hierna wel af en start dan weer opnieuw op.
 
hoewel iedereen negatieve ervaringen schijnt te hebben met .NET framework is dit wel de toekomst van Microsoft.

Je hebt tegenwoordig al veel programma's die de framework vereisen en dat zal alleen nog maar meer worden.

de ASP.NET account word alleen maar gebruikt voor de IIS server die ook in windows XP zit om de .NET technologie ook voor webpagina's beschikbaar te maken.

mocht je geen web server draaien kun je het account doormiddel van een administrator account verwijderen.
hierdoor verwijder je namelijk wel het account maar niet het framework

wil je hem ooit weer terug?
voer onderstaande commando uit op de dosprompt
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe /i
 
bedankt

Bedankt voor alle reacties.
Ben weer wat wijzer geworden:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan