Gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
73
Goedemorgen,

Ik heb gisteren een extra account aangemaakt voor mijn vriendin haar werk.
Nou stonden er op het bureaublad van de administrator allemaal excel bestanden voor haar werk. Toen ik die bestanden gekopieerd had naar haar map in documents en setting deden ze het nog niet. Alleen in administrator doen ze het, maar in haar account doet geen een programma het van microsoft office. Hij begint dan met het opnieuw installeren van microsoft office, wat natuurlijk niet lukt omdat ik de cd er niet in heb zitten.

Moet ik het gewoon opnieuw installeren of is er een andere mogelijkheid?

De nieuwe account van mijn vriendin is ook gewoon beheerder.

Met vriendelijke groet,

Jan
 
Bedoel je met de administrator de beheerdersaccount? of is Office in de echte admimistratoraccount gemaakt!

Indien het eerste, zoek in de Documents and Settings de nieuwe en oude account op en kopieër de Office verwijzingen naar het nieuwe account, staan in Application Data, Microsoft.

Moet je eventueel wel de rechten eerst overnemen, of dit doen als de echte administrator, indien mogelijk.
 
Die vraag is al vaker langsgekomen hier (en komt dus kennelijk vaker voor bij het aanmaken van een nieuwe account), maar ik kan niet zo gauw vinden wat de oplossing was.
 
Ja office is in de echte administrator account gemaakt!
 
Jan24 zei:
Ja office is in de echte administrator account gemaakt!

Volgens mij kun je dan ook kiezen wie er gebruik van mag maken.
Dan zul je die verwijzingen vanuit en vanaf dat account moeten kopieëren.
 
Bedankt Lange Pier voor je antwoorden!

Maar je bedoelt die verwijzingen dus vanuit appication data, windows wat je net zei?
En waar moet ik ze dan heen kopieren?
Naar documents en settings en dan de nieuwe account? In welke map dan precies?
 
Alle wat een account mag gebruiken, staat o.m. in zijn account in Documents and Settings, als je met het ene account wel dingen kunt doen, en vanuit de andere niet, kun je die verwijzingen ipp naar dat account kopieëren.

Ik vraag mij nog steeds alleen af of het echt vanuit het administratoraccount is gedaan of vanuit het beheerdersaccount met administrator rechten.

Indien je jezelf afmeld en je toetst 2 x op Ctrl, Alt, Delete kom je in het aanmeldingsscherm, als je daar administrator invult met het bij de instalatie opgegeven wachtwoord, kom je in het werkelijke administatoraccount terecht, dit kan natuurlijk ook bij opstarten, als je dan je zelf aan moet melden, indien er wachtwoorden worden gebruikt.

Zoek dus bij die verschillende accounts die verwijzingen naar Office, met de extensie pip.

Of gewoon repareren/herinstalleren en dan aangeven dat iedereen Office mag gebruiken.
 
Dus dat kan ook, dat ik gewoon office opnieuw installeer?



Ik moet ook persé 2 X Crtl Alt Del indrukken bij het welkomstscherm nu ik een nieuwe account gemaakt heb, anders kwam ik geen eens in mijn administrator account.

Dus als ik het goed begrijp moet ik, als ik in de account van administrator werk, de verwijzingen naar excel outlook e.d. met de extensie .pip naar de account van mijn vriendin doen, die nieuwe account dus doen?

En waar zet ik die dan onder? Onder welke map precies? Documents en settings, "nieuwe account" en dan?

Bedankt dat je me helpt lange Pier!
 
In de map documents en settings, de map office opzoeken in application data in het administrator account, de map in zijn geheel naar de nieuwe account, genaamt huppeldepup, naar dezelfde plaats, maar dan uiteraard bij het nieuwe account, kopieëren.



Maar verstandiger is idd even Office herinstalleren :D ben je eerder klaar.
 
Ok lange pier, ik ga het proberen, ik laat nog weten of het gelukt is!

Bedankt!

Gr. Jan
 
Het is gelukt, door de cd er bij te halen.

Bedankt!

Gr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan