Gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slauerhoff

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Heb het volgende probleem. Als mijn computer opstart moet ik op mijn eigen naam klikken om in te loggen. Dat was eerst niet zo. Ik vraag me af hoe dit zo plotseling 'vanuit het niets' zo plotseling gekomen is. Belangrijker hoe ik het weer zo krijg dat de computer gewoon opstart zonder eerst, onder mijn eigen naam notabene, in te moeten loggen. Ik heb in uitvoeren het commando control userpasswords2 gegeven en in het scherm dat je dan krijgt een vinkje weg gehaald (zie bijlage). Maar bij opnieuw opstarten moet ik toch weer inloggen ... Ik krijg zelfs eerst nog de melding dat er iets niets in orde is met een wachtwoord of iets dergelijks ... weet iemand hoe ik dit op kan lossen ... ? :o

Bijlagen

• ScreenShot006.jpg
    ScreenShot006.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 65
Wat er op de betreffende site staat heb ik gedaan. Ik heb eerst het vinkje weer terug geplaatst, afgesloten en opnieuw cmd control userpasswords2 ingevoerd en mijn eigen naam geselecteerd en een wachtwoord ingevoerd (2 de keer ter bevestiging). Toen reboot. Daarna grijs (dus ontoegankelijk) scherm:

Naam: xxxxxxxxxxx
Wachtwoord: ..............

En daaronder de melding:

Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw.

Als ik dat scherm weg klik start hij verder gewoon op en moet ik weer inloggen door op mijn eigen naam (account) te klikken .... :mad: :confused:

Wanneer je naar alle gebruikers accounts kijkt, zal er wel eentje bijstaan met de naam ASP.NET Machine Account.
Deze account wordt aangemaakt na het installeren van Microsoft Net Framework 1.1.

Deze account kan je gewoon verwijderen, maar vink wel aan"met behoud van bestanden".

Daarna wel eventjes je pc herstarten.

PS: Is dit overigens na het opnieuw installeren en partitioneren van je pc?

Laatst bewerkt:
Wanneer je naar alle gebruikers accounts kijkt, zal er wel eentje bijstaan met de naam ASP.NET Machine Account.
Deze account wordt aangemaakt na het installeren van Microsoft Net Framework 1.1.

Deze account kan je gewoon verwijderen, maar vink wel aan"met behoud van bestanden".

Ik vraag me af wat het verwijderen van een sowieso verborgen account zal helpen... ik bedoel er niets slechts mee, het kan helpen, maar ik heb mijn twijfels.

Hij zou sowieso weg mogen, hij dient om te kunnen programmeren in ASP.NET (en ik denk niet dat je dat van plan was).

Download AccountView.

Klik bovenaan het programma aan de linkerkant op Users zodat die uitklapt. Kijk naar je eigen gebruikersnaam en klik erop.

Ga nu aan de rechterkant naar de knop Reset password en vul in beide velden niets in. Druk op het groene vinkje. Druk vervolgens op Apply.
AV-reset.png

Doe nu opnieuw de stappen zoals omschreven op de site.

Ga naar je configuratiescherm en ga naar gebruikersaccounts. Kies ervoor om het welkomscherm niet te gebruiken.
conf-gebr-manier.gif

conf-gebr-manier-nowelcome.gif

Start opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af wat het verwijderen van een sowieso verborgen account zal helpen... ik bedoel er niets slechts mee, het kan helpen, maar ik heb mijn twijfels.

De ASP.NET Machine Account zorgt er inderdaad voor dat je vaak niet meer automatisch kan aanmelden.

Wat je dan gedaan zal hebben:
  • ASP.NET account uit de weg geruimd
  • Je gebruikerswachtwoord gereset via AccountView.
  • Je gebruikerswachtwoord nogmaals veranderd naar niets via user controlpasswords2, en de PC de account aangewezen die hij als standaard moet nemen via user controlpasswords2.
  • Het welkomvenster gedeactiveerd.

Als het nu nog niet lukt.... :D

De ASP.NET Machine Account zorgt er inderdaad voor dat je vaak niet meer automatisch kan aanmelden.

Ja, dit account is de veroorzaker van het verliezen van het automatisch aanmelden. Maar het verwijderen herstelt het automatisch aanmelden niet.

Het feit dat je de melding krijgt dat je gebruikersnaam/wachtwoord niet in orde zijn duidt toch op een probleem aldaar :).

Ja, dit account is de veroorzaker van het verliezen van het automatisch aanmelden. Maar het verwijderen herstelt het automatisch aanmelden niet.

Het feit dat je de melding krijgt dat je gebruikersnaam/wachtwoord niet in orde zijn duidt toch op een probleem aldaar :).

Na een herinstallatie van mijn PC, en na het updaten had ik dus altijd het aanmeldingsprobleem.
Dan verwijderde ik die account, en was het probleem automatisch opgelost.

patrickt:

Ik heb de account verwijderd maar dit hielp niet.

PS: Is dit overigens na het opnieuw installeren en partitioneren van je pc?

Nee, ik zie daar voorlopig nog van af. Heb je enig idee wat dit probleem veroorzaakt kan hebben?

James007:

Ik heb gedaan wat je zei en ......... Het heeft geholpen! Bedankt. :thumb: Een kleine maar echter: Als ik af wil sluiten zie ik het volgende (zie bijlage) ... Is dit niet een scherm uit een vorige windows versie? Bij opstaren zie ik ook een dergelijk scherm .... :o

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Hoi Slauerhoff,

Ga naar je configuratiescherm en ga naar gebruikersaccounts. Kies ervoor om het welkomscherm wél te gebruiken.
conf-gebr-manier.gif

:).

patrickt:

James007:

Ik heb gedaan wat je zei en ......... Het heeft geholpen! Bedankt. :thumb: Een kleine maar echter: Als ik af wil sluiten zie ik het volgende (zie bijlage) ... Is dit niet een scherm uit een vorige windows versie? Bij opstaren zie ik ook een dergelijk scherm .... :o

Heb je XP in klassieke weergave staan?

Hoi Slauerhoff,

Ga naar je configuratiescherm en ga naar gebruikersaccounts. Kies ervoor om het welkomscherm wél te gebruiken.
conf-gebr-manier.gif

:).

XP_PC: Hartstikke bedankt. Zo is alles weer goed! :thumb:

patrickt: OOk bedankt, maar nee, stond niet in klasieke modus, maar doet er dus niet meer toe.

Probleem opgelost dus ... Op naar het volgende ... :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan