Gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Recent is in mijn Desktop pc een nieuwe video kaart gezet en geïnstalleerd. De verbinding met een HDMI kabel is hopeloos, maar dat terzijde. Probleem is dat de tweede gebruikersaccount (van mijn vrouw) niet meer te vinden is. Het was altijd zo dat na het opstarten een bepaalde achtergrond verscheen met daarop een account symbool voor mij als Administrator en die van mijn vrouw als lokaal gebruiker. Nu verschijnt alleen mijn account symbool, maar niet van de lokale gebruiker. Ook als ik me afmeld, blijft alleen mijn account zichtbaar. Ik kan niet meer overstappen naar de account van de lokale (andere) gebruiker. Heeft dit met de videokaart instelling te make of met Win8? Heb via configuratiescherm van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Iemand enig idee?

Heb je naast jouw account symbool niet een pijl staan die naar links wijst?

Geen pijl naar links naast mijn account symbool. Op het tegelscherm staat rechtsboven ook mijn account. Al ik die aanklik, kun je: vergrendelen, verwijderen , bewerken enz. Dan staat er wel een pijl naar links. Dan krijg je dingen te zien als: account bewerken / wijzigen / andere naam geven. Ook staat er 'andere accounts'. Daarop klikken en ik kom weer in mijn eigen account terecht. Alleen via configuratiescherm zie ik het account symbool van mijn vrouw nog staan. Maar niet (meer) op het hoofdscherm bij opstarten pc. Voorheen was dit wel zo.

Ook onder het startmenu is de optie 'andere gebruiker' niet meer aanwezig, terwijl dit eerst wel zo was.

Samengevat:
Als je na het verschijnen van het opstartscherm op enter drukt, komt alleen mijn account tevoorschijn. Voorheen stond die van mijn vrouw er gewoon naast, maar dat krijg ik niet meer voor elkaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan