Gebruikersaccounts weg???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninoesjka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Hoi iedereen

Toen ik vanmorgen de computer opstartte was het net alsof ik heb voor de eerste keer gebruikte. Zowel ik, mijn zus en mijn vader hebben een gebruikersaccount op deze computer en die waren allemaal weg. :shocked:
Als je in C:/Documents en Settings gaat kijken zie je de mappen met de gebruikersaccounts + documenten nog staan, dus ik ga er van uit dat niks verloren is gegaan. (Deze mappen zijn geblokkeerd omdat onze accounts niet toegangelijk waren voor elkaar)

Mijn vraag is nu, hoe kan ik die mappen in C:/documentsensettings terug als verschillende gebruikers krijgen? Zodat ik, mijn zus & vader terug aparte toeggang krijgen tot onze documenten

Alvast bedankt
Groetjes

Hoi Ninoesjka,

Aangezien de mens van nature lui is Quote ik even wat reacties uit vorige threats :)

Start de Verkenner:

Ga naar extra -> Mapopties -> Weergave

Eenvoudig delen van mappen uitvinken

Nu heb je wel tabblad beveiliging

Even uit het hoofd;

Je kunt de machtigingen die de vorige eigenaar ingesteld heeft verwijderen door zelf eigenaar te worden van de map.

Ga naar de eigenschappen van de desbetreffende map en bij het tabblad beveiliging/security.
Onderaan staat een knop advanced.
Er opent zich een nieuw venster met verschillende tabbladen.
Bij het tabblad owner/eigenaar staatonderaan een onaangevinkt veld.
Vink dat veld aan en wordt daarmee eigenaar van die map.

Hopelijk ben je hiermee nu wat verder.

Je kunt het gemakkelijkste de mappen hernoemen (bv. Kristof naar Kristof_OLD in mijn geval). Natuurlijk moet je de rechten hebben om dat te doen, maar het staat hierboven al beschreven hoe je dat kan doen.

Eens je ze hernoemd hebt, log af en log dan terug aan met de user account die weg is.
Een nieuw profiel zal gemaakt worden.

Daarna kun je de informatie van "my documents", "desktop", "favorites", ... gewoon kopiëren van de ene map naar de andere map en heb je alle info terug.

bedankt voor jullie reactie

maar, bij mapopties > weergave staat bij mij 'Eenvoudig delen van mappen' niet
ik krijg ook geen tabblad 'beveiliging' als de eigenschappen van de map vraag
en ik kan de bestandnamen van de mappen ook niet veranderen.

systeemherstel lukte ook niet want het is alsof ik de pc nieuw in gebruik heb, maar de harde schijf is wel voor de helft vol dus alles moet hier nog ergens zijn.

Aha, je zult een XP home hebben. Je moet dan eerst de PC opstarten in "safe mode". Daarna inloggen met het administrator account.
Dan kun je "ownership" van folders nemen en jezelf alle rechten geven (full control). Dan zul je ook de folder kunnen renamen.
De preciese procedure staat hier uitgelegd.

Eens dat gedaan, de folder hernoemen, opnieuw opstarten, aanloggen met de accounts en de info beginnen te kopiëren (zoals hierboven uitgelegd).

Hartelijk bedankt !!!!!!
ik heb al m'n documenten terug!
ik moet enkele dingen opnieuw installeren maar dat is niet zo erg

bedankt!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan