gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc L

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
hoi
ik heb twee gebruikersaccounts 1 als beheerder met wachtwoord en 1 als beperkte rechten maar het probleem is in de account van beperkte rechten kan ik nog altijd via deze computer of verkenner in de mappen van de beheerder en dat is de bedoeling niet
ik wil dat al de mappen van de beheerder geen toegang hebben als ik in de account bent van beperkte rechten
wie kan mij helpen
alvast bedankt

Probeer eens als beheerder op bijv. mijn documenten met de rechtermuisknop te klikken en dan vervolgens op delen en daar iets aanvinken ofzow...

dat heb ik geprobeert daar staat (van deze map een persoonlijke map maken)maar dat staat in licht grijs daar kan ik dus niet aan

Wat je beschrijft mag in de eerste plaats al niet gebeuren. Kijk via ComputerManagement of de rechten wel kloppen van de gebruikers. Elke gebruiker heeft zijn eigen mappen en alleen gebruikers met maximale rechten kunnen in de mappen van een ander.

Het handigste is om de beperkte gebruiker een Power User te maken, deze geeft het minst problemen met programma's die niet goed zijn afgestemd op de nt omgeving (en dat zijn er heel wat).

Beperk de toegang tot de mappen desnoods via de eigenschappen>beveiliging (=niet aan te bevelen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan