gebruikersaccounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter zera
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zera

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2006
De map gebruikersaccounts in configuratiescherm kan ik niet openen. Nochtans ben ik ingelogd op de pc als Admin.
Daar is op zich echter ook al iets raar mee. Als ik via 'start-uitvoeren-control userpasswords2' de gebruikers bekijk, zie ik dat er 2 administrators zijn. De ene is een ingebouwde account. ALs ik de pc aansteek, word ik via de andere admin aangemeld. Echter, daar kan ik geen wachtwoord voor instellen of wijzigen. Hoe komt dit?

Welkom bij helpmij.nl

gebruik je xp home........
dan moet je via de veilige modus inloggen.
dan kun je het wachtwoord wijzigen.

kijk dan eens in het configuratiescherm bij gebruikers hoeveel administrators daar staan.

puppie zei:
kijk dan eens in het configuratiescherm bij gebruikers hoeveel administrators daar staan.

Dat is het net: ik kan gebruikersaccounts niet openen in configuratiescherm. Als ik via start-uitvoeren-control userpasswords2 kijk, zie ik 2 administrators staan, waarvan één ingebouwde administratoraccount, maar het probleem gaat over de andere account, waar ik niks kan aan wijzigen

Al eens gescand op spyware bv met Ewido.

puppie zei:
Al eens gescand op spyware bv met Ewido.

Ja, dat heb ik al geprobeerd, dat is het niet. Toen ik de pc kocht, stond die ene admin-account er op, ik vermoed dat men de pc ter beveiliging of zo op die manier heeft ingesteld, maar ik zou de pc nu natuurlijk wel graag zelf in eigen beheer kunnen hebben. Probleem is dat als ik de admin-account eraf gooi, ik natuurlijk een boel data & software die ik erop plaatste, weer kwijt ben & moet herinstalleren. Daarom wil ik de account niet weggooien, maar wil ik alleen de account kunnen aanpassen door er een wachtwoord aan toe te kennen. Misschien geraak ik dan ook in gebruikersaccounts onder configuratiescherm?

en als je nu eens inlogt via dat ene administrator account.
doe eens
ctrl-alt-del-del
dan de naam administrator en het wachtwoord laat je leeg.
Kom je dan in het account waar je wel kunt wijzigen.

puppie zei:
en als je nu eens inlogt via dat ene administrator account.
doe eens
ctrl-alt-del-del
dan de naam administrator en het wachtwoord laat je leeg.
Kom je dan in het account waar je wel kunt wijzigen.

Ja, dit lukt wel, ik heb de admin-account nu kunnen veranderen in een account als hoofdgebruiker, met een wachtwoord. de ingebouwde admin-account heb ik zo gelaten. Echter, ik kan nu nog steeds niet via configuratiescherm in gebruikersaccounts komen. Enig idee?

Admin is een acoount dat xp de eerste keer voor je aanmaakt...het is niet een gebruikersaccount wat in het rijtje van gebruikers vermeld staat.
Er kunnen er geen 2 van zijn.

Je kan daar wel een account aanmaken met de naam admin en alle rechten geven maar dit is geen administrator account en dus wel beperkt ook al denk je van niet.
Hier kunnen er wel meer van zijn.

hehe zei:
Admin is een acoount dat xp de eerste keer voor je aanmaakt...het is niet een gebruikersaccount wat in het rijtje van gebruikers vermeld staat.
Er kunnen er geen 2 van zijn.

Je kan daar wel een account aanmaken met de naam admin en alle rechten geven maar dit is geen administrator account en dus wel beperkt ook al denk je van niet.
Hier kunnen er wel meer van zijn.

Dus dan is het ok, dat ik de ingebouwde admin-account zo gelaten heb, en de admin-account die werd gemaakt door de mensen die de pc samengsteld hebben & er alle software op installeerden, als hoofdgebruiker heb aangeduid?
Blijf ik met de vraag zitten hoe ik in configuratiescherm bij gebruikersaccounts kan komen...

Vlgens mij moet je als je bij het opstarten op f8 drukt, en dan windows opstart, in het menu komen waarin je een naam aankiest om in te loggen...daar moet het officiele admin account tussen staan...zoniet dan is er een probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan