Gebruikersaccounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ekie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ekie

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Hallo,

ik wilde gisteren mijn oude gebruikers account van mij computer verwijderen ( er staan er 5 op ) maar toen ik dat probeerde kwam er dit te staan: Toegang geweigerd. Ik probeerde het nog een keer met een ander account maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding. Ook als ik een nieuw account probeer te maken, en deze de rechten van Computerbeheerder geef krijg ik deze foutmelding. Ik kan alleen een account maken met beperkte rechten, maar dit is niet echt wat ik nodig heb. Ik heb ook al geprobeerd op het Administrator account maar hier krijg ik dezelfde foutmelding. Hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen???

Alvast bedankt,
Erik.

:confused: Hmmm log eens in met veilige modus als admin en dan proberen we het eens over de command line. :confused:

Start uitvoeren - cmd - enter

type in command venster

net user enter

Nu zie je Operatie geslaagt en alle gebruikers van je computer, alle Accounts inclusief Gast en Help assistent en misschien nog wat (Voor controlle en schrijfwijze)..

dan type je

net user Gebruikersnaam /delete enter

Wat zegt ie??

btw, Welke heb je Home of Pro?? :)

ok thanks :thumb: het verwijderen lukt nu, maar ik kan nu geen nieuw account maken met de functie Computerbeheerder.. ik krijg weer de foutmelding: Toegang geweigerd. Hoe kan ik dit oplossen?:rolleyes: en ik heb Home

gebruikersprobleem

ik kan niet bij mijn adminstrator komen die ik heb overgeplaatst naar een andere account en als ik cmd en dan net user druk staat hij er wel maar ik kan er niet komen. Als ik uitlog staat hij er ook niet wat moet ik doen?

dus ik zit op een limited account

alvast bedankt , Jortje

Laatst bewerkt:
Ekie zei:
ok thanks :thumb: het verwijderen lukt nu, maar ik kan nu geen nieuw account maken met de functie Computerbeheerder.. ik krijg weer de foutmelding: Toegang geweigerd. Hoe kan ik dit oplossen?:rolleyes: en ik heb Home

:rolleyes: Hmm ik had eigenlijk een error code verwacht (willen hebben) dan kunnen we wat specifieker zoeken, nu weten we nog niets.. Heb je dat allemaal in veilige modus geprobeerd, ook het nieuwe account daar maken??

Ga nog eens command en type

Net user Naam /add enter

Nu heb je een nieuw gelimiteerd account gemaakt..

Type dan
control userpasswords2 enter nu opend een configuratie blad
zet daar een vinkje bij "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord blabla"
en klik dan op de nieuwe account naam in het lijstje en klik eigenschappen..
Klik dan "Groepslidmaatschap" en kies "ander niveau" en daar weer "administrators"
"Toepassen"

Maak de ronde af en sluit dit blad en type eventueel opnieuw control userpasswords2 en haal het vinkje weer weg bij " Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord blabla"

Kijk ook eens in je logboeken of je daar een Fout vind, ik verwacht die in Systeem - Winlogon maar weet dat niet zeker. Heb dit zelf nog niet meegemaakt..

Deze computer rechtsklik en beheren - logboeken zoek daar eens of je die fout vind en dan moeten we het "Gebeurtenis ID nummer" hebben..
:)

Jortje zei:
ik kan niet bij mijn adminstrator komen die ik heb overgeplaatst naar een andere account en als ik cmd en dan net user druk staat hij er wel maar ik kan er niet komen. Als ik uitlog staat hij er ook niet wat moet ik doen?

dus ik zit op een limited account

alvast bedankt , Jortje

Toets tijdens het opstarten tijdens het verschijnen van de witte lettertjes op je scherm meermaals op F8 en log in met veilige modus en kies dan voor administrator..

Indien je hierna nog meer vragen hebt open dan AUB je eigen Vraag/Topic anders wordt het zo'n warboel.. :thumb:

Hmm, ik kan geen account verwijderen met Computerbeheerder :eek: ik krijg deze fout.
Systeemfout 5. Toegang geweigerd. .. wat nu?? Ik krijg wel iemand toegevoegd maar als ik dan via control userpasswords2 deze gebruiker computerbeheerder kan geven krijg ik dit: Kan de gebruiker niet toevoegen omdat de volgende fout is opgetreden : Toegang geweigerd.

Laatst bewerkt:
System error 5 = Toegang geweigerd daar komen we ook niet echt verder mee :confused:

Het wil gewoon zeggen dat je geen rechten hebt om een nieuw beheerders account aan te maken.. Je bent dus gewoon geen beheerder meer van je eigen computer..
Kijk eens in je logboeken of die error daar ook wordt aangegeven en op welke module dit van toepassing is..
Dan is het misschien mogelijk om die rechten weer terug te krijgen/nemen..

Anders moet je het maar eens proberen op de manier beschreven op onderstaande site (alles in Veilige modus)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;308421
om te kijken welke rechten je hebt als admin over de C:\Windows map en indien nodig de rechten daar opnieuw overnemen van de gehele Windows map met subcontainers en alle objecten.
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/xpsimple.html

Dat dit al zomaar is gebeurt is al erg raadselachtig want als admin raak je de rechten normaal gezien niet zomaar kwijt..
Ben je misschien door een virus geinfecteerd??

Ga daarvoor eens bij de buren kijken en plaats een Hijackthis logje en laat het nakijken en volg hun advies..
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php?

ZipPe zei:
System error 5 = Toegang geweigerd daar komen we ook niet echt verder mee :confused:

Het wil gewoon zeggen dat je geen rechten hebt om een nieuw beheerders account aan te maken.. Je bent dus gewoon geen beheerder meer van je eigen computer..
Kijk eens in je logboeken of die error daar ook wordt aangegeven en op welke module dit van toepassing is..
Dan is het misschien mogelijk om die rechten weer terug te krijgen/nemen..
Sorry ik weet niet welk logboek ik moet pakken het staat helemaal vol :shocked:

Ik vermoed dat je in het logboek van systeem moet kijken :confused:
Maar misschien ook toepassingen..
Er staan datum en tijd bij vermeld je hoeft dus alleen maar even op de klok te kijken hoelaat je die error krijgt en in je logboeken kijken welke error/actie op die dag en tijd wordt opgenomen in je logboeken..
:)

ZipPe zei:
Anders moet je het maar eens proberen op de manier beschreven op onderstaande site (alles in Veilige modus)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;308421
om te kijken welke rechten je hebt als admin over de C:\Windows map en indien nodig de rechten daar opnieuw overnemen van de gehele Windows map met subcontainers en alle objecten.
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/xpsimple.html

Dat dit al zomaar is gebeurt is al erg raadselachtig want als admin raak je de rechten normaal gezien niet zomaar kwijt..
Ben je misschien door een virus geinfecteerd??

Ga daarvoor eens bij de buren kijken en plaats een Hijackthis logje en laat het nakijken en volg hun advies..
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php?
Damn ik krijg het echt niet voor mekaar :( weet je hoe ik een programma kan installeren als ik op een account zit met beperkte rechten? Als dat lukt is het ook al goed :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan